ايمن كالا

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

ابعاد استاندارد براي ساخت نيمكت پاركي

ابعاد استاندارد نيمكت پاركي :

ابعاد استاندارد نيمكت پاركي چيست ؟ فاصله نشيمنگاه نيمكت پاركي تا زمين چقدر است ؟ عرض تكيه گاه چند سانتيمتر است ؟  چند نفر مي توانند روي يك نيمكت پاركي بنشينند ؟ ابعاد نيمكتهاي فلزي بدون پشتي چه اندازه است ؟

براي بسياري از مشتريان خريد نيمكت پاركي اين قبيل سوالات معمولاً زياد پرسيده مي شود كه ما را بر آن داشت تا با نوشتن مقاله اي به اين سوالات پاسخ دقيق بدهيم .

طول نيمكت پاركي :

انواع نيمكت پاركي فارغ از اينكه در كدام دسته قرار دارند ( لوله اي ، CNC ، چدني ) همگي در طول 150 سانتيمتر توليد مي شوند . اين مقدار به اندازه نشستن سه نفر به صورت همزمان مي باشد .

بايد در نظر داشت كه نيمكت پاركي را نبايد با مبل و كاناپه درون منزل مقايسه كرد . چون نه از نظر راحتي ، نه از نظر مواد سازنده و نه از نظر قيمت هيچ ربطي به هم ندارند . اين نيمكتها براي استراحت افراد پياده براي زماني محدود و كوتاه طراحي و توليد مي شوند .

علت بيان اين مطلب اين است كه برخي از عزيزان از ما مي پرسند ” كدام مدل از صندلي هاي پاركي براي افراد راحت تر است ” . در واقع از نظر راحتي همه مدلهاي نيمكتهاي فلزي پاركي همسان هستند و ابعاد مشابهي دارند مگر در مواردي كه طبق درخواست مشتري با اندازه هاي خاص توليد شوند .

ابعاد تكيه گاه نيمكت پاركي :

ابعاد استاندارد تكيه گاه در نيمكت هاي پاركي ( 150 * 40 ) سانتيمتر است كه اين فضا توسط دو ميله در بالا و پايين و دو تسمه فلزي در طرفين پيچ مي شوند . به طور عمودي هم 3 تسمه فلزي با فواصل مساوي بين آنها جوش مي شود تا چوب ، چوب پلاست يا قوطي هاي فلزي كه نقطه تكيه دادن افراد  است به آن پيچ شوند .

تعداد چوبها بين 3 و 4 چوب بسته به نوع نيمكت متفاوت است و مي توان از چوبهاي ( يا چوب پلاست و قوطي ) با عرض و قطر هاي متفاوت استفاده كرد .

ابعاد نشيمنگاه نيمكت هاي پاركي :

نشيمن گاه يا محل نشستن افراد نقش موثري در راحتي نيمكتهاي پاركي دارد و بر اساس آناتومي بدن انسان و ميزان فاصله پشت تا زانوي يك قد استاندارد بزرگسال طراحي مي شود .

انواع نيمكتهاي پاركي توليدي در ابعاد( 150 * 50 ) سانتيمتر طراحي و توليد مي شوند . در قسمت نشيمن گاه نيز مانند پشتي دو تسمه فلزي در طرفين ، دو ميله در چپ و راست و سه تسمه فلزي در فواصل افقي مساوي قرار مي گيرند. چوبها ( يا چوب پلاستها و قوطي هاي فلزي ) نيز به وسيله پيچ به آنها متصل مي شوند.

فاصله نشيمنگاه تا زمين 50 سانتيمتر است كه متناسب با فضاي بين زانو تا كف پا در نظر گرفته مي شود تا در حالت نشسته در يك فرد بزرگسال نرمال پاها آويزان نباشد تا بيش از حد كوتاه نباشد كه به كمر فرد فشار وارد شود .در نيمكتهاي بدون پشتي هم اساس بر همين قاعده است و فقط پشتي از آن حذف مي گردد .

كلام آخر

ايمن ترافيك كالا توليد كننده و فروشنده انواع نيمكت پارك، مدل هاي مختلفي از نيمكت پاركي را با قيمت مناسب عرضه مي دارد. براي خريد انوع نيمكت پاركي به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه نماييد و براي دريافت اطلاعات بيشتر مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس بگيريد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

آلاچيق و كف پوش در طراحي مبلمان شهري

آشنايي با انواع مبلمان شهري 

 مبلمان شهري از تاثيرگذارترين تجهيزات در فضاهاي شهري مي‌باشند.كه معمولا شهروندان و حتي توريست‌ها، مناطق مختلف شهر را با مبلمان و ويژگي‌هاي خاص آن‌ها همچون موقعيت، رنگ، فرم و… مي‌شناسند. شهر يك موجود كاملا زنده و فعال است كه با نبض زندگي و نياز‌هاي روزمره افراد در حال تپش است. اين موجود زنده و فعال بايد بر حسب شرايط عصر جديد پاسخگويي نياز افراد باشد. به همين دليل شهر نيازمند مجهز شدن به بعضي از تجهيزات مي‌باشد كه اصلي‌ترين اين تجهيزات مبلمان شهري است  و اين مبلمان شهري همان نيمكت پاركي، گلدان شهري، سطل زباله پاركي، آبخوري تاب سرسره، الاكلنگ، كفپوش پاركي، وسايل بازي پلي اتيلن پاركي، لوازم ورزشي پاركي (ست بدنسازي)، آلاچيق، وسايل ويلايي، ماكت، المان شهري و تجهيزات مدارس مي‌باشند كه در صنعت شهرسازي و زيبا سازي فضاها از اين وسايل شهري استفاده مي‌كنند.

در ادامه به بررسي دو مورد از موارد گفته شده مي پردازيم.

آلاچيق

آلاچيق يكي از انواع مبلمان شهري است كه براي بسياري از مكان ها از جمله : پارك ها، باغ ها، پياده رو ها، ميادين و مكان هاي شخصي مانند حياط منازل و يا باغ هاي شخصي كاربرد دارد. به طور كلي آلاچيق داراي انواع مختلفي مي باشد كه بر اساس نوع استفاده و يا مكاني كه مي خواهند آلاچيق را در آنجا قرار دهند با هم متفاوت اند. بر اين اساس اين موضوع براي انتخاب آلاچيق مورد نياز خود بايد دقت فراواني داشته باشيد. آلاچيق ها داراي انواع مختلفي شامل آلاچيق فلزي، آلاچيق سيماني، آلاچيق چوبي و… مي باشند.

بعضي از آلاچيق ها را بر روي پشت بام ها قرار مي دهند. اين نوع آلاچيق ها داراي ويژگي هاي خاصي مي باشند. نوع ديگر از آلاچيق ها به صورت پيش ساخته مي باشند و در كارگاه هاي مجهز ساخته و توليد مي شوند و بعد از ساخته شدن در مكان مورد نظرتان نصب مي شود.

كفپوش ورزشي و پاركي

كفپوش ورزشي داري انواع و مدل هاي مختلفي است كه برحسب جنس، رنگ بندي، خاصيت ارتجاعي و برگشت پذيري و مكان مورد استفاده با هم متفاوت مي باشند.

كفپوش ورزشي در باشگاه ها و يا در منازل براي ورزش كردن مورد استفاده قرار مي گيرد. نكته مهم در خريد اين كفپوش ها كه بايد به آن دقت كرد، جنس و قابليت انعطاف پذيري اين محصول است تا در هنگام ورزش به بدن شما آسيبي وارد نشود و نكته ي بعدي كه بايد به آن دقت كرد استاندارد بودن اين كفپوش ها مي باشد.

ويژگي بعدي كه بايد به آن دقت كرد خاصيت ضد ضربه پذيري، ضد ساييدگي، بهداشتي بودن و همين طور مقاومت در برابر رطوبت مي باشد.

يكي ديگر از ويژگي هايي كه در هنگام خريد براي سالن هاي ورزشي بايد به آن توجه كرد اين است كه كفپوش مورد نظر بايد در برابر الكتريسيته ساكن و نيرو هاي دايناميكي مقاومت بالايي داشته باشد و در هنگام وارد شدن ضربه به آن ها دچار شكستگي و ترك خوردگي نشوند و در هنگام فعاليت هاي سنگين بدني مثل واليبال، بستكتبال، هندبال، فوتبال و … كه در آن فعاليت بدني بالاست، از ليز خوردن افراد جلوگيري شود.

به دليل استفاده مداوم از كفپوش ورزشي و نفوذ باكتري ها و قارچ ها اين كفپوش ها بايد آنتي باكتريال باشند تا محيطي سالم و بهداشتي را براي افراد فراهم كنند.

كفپوش پاركي هم داراي انواع مختلفي است كه برحسب جنس، مقاومت در برابر UV و نور خورشيد، مقاومت در برابر رطوبت، عايق بودن، ضد فرسايش و قابليت اجرا بر روي سطوح مختلف با هم متفاوت هستند.

كفپوش هاي پاركي در مكان هاي بسيار مختلفي از جمله موارد زير استفاده مي شوند:.

مسير هاي مخصوص پياده روي.

پل هاي عابر پياده.

ايستگاه هاي اتوبوس و تاكسي.

خطوط ارتعاشي عرضي.

سطوح شيب دار پاركينگ ها.

مسير هاي مخصوص دوچرخه سواري.

و …

به غير از اين موارد از كفپوش ها در صنعت، كارگاه ها، انبارها و حتي در بيمارستان ها هم كاربرد دارند كه برحسب نوع استفاده داراي جنس و شكل متفاوت مي باشند.

كلام پاياني

مبلمان شهري جزء جدايي ناپذير هر شهري است كه نبايد آن را ناديده گرفت. مبلمان شهري علاوه بر جنبه زيبايي، از جنبه كاربردي نيز بسيار با اهميت است.

براي خريد اجزاي مختلف مبلمان شهري اعم از نيمكت، گلدان، آبخوري، وسايل بدنسازي پارك و ... به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه نماييد.

 فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

 

وسايل بدنسازي پارك

وسايل بدنسازي پارك 

ورزش را نبايد به باشگاه هاي ورزشي محدود نمود. استفاده از لوازم وزرشي پاركي در پارك ها نيز فرصت خوبي براي متناسب نگه داشتن اندام و همچنين سالم نگه داشتن بدن هستند. تشويق يك به يك شهروندان به استفاده از ست ورزش همگاني در برنامه هاي روزمره اهميتي دو چندان پيدا كرده است و اين روزها از آن به عنوان ورزش شهروندي ياد مي شود. رويكرد دولت نيز بر توسعه ورزش شهروندي و همگاني استوار شده و در سال هاي اخير تلاش ها براي تقويت ورزش در ميان مردم و سهل الوصول كردن آن شكلي جدي تر و كاربردي تر يافته است. در گزارشي كه مي خوانيد به سراغ اين بعد از ورزش شهروندي رفته ايم و اين موضوع را بررسي كرده ايم كه دستگاه هاي ورزشي نصب شده در پارك هاي هاي مختلف و ايجاد جاده هاي تندرستي تا چه حد به افراد مختلف جامعه شهرنشين به خصوص در كلانشهر ها در جهت ايجاد سلامتي و نشاط و آشتي آنها با ورزش كمك كرده است.

نصب اين دستگاه ها در پارك هاي سطح شهر اقدامي پسنديده از شهرداري است تا همه مردم فرصت ورزش كردن را پيدا كنند. البته اطلاعات مردم از نحوه استفاده از اين دستگاه ها كم است و خيلي ها وقتي به سراغ آن مي روند دچار سردرگمي و در نهايت آسيب مي شوند. بايد اطلاع رساني در ارتباط با نحوه كار آنها به شكل بهتري انجام شود.

نصب اين دستگاه ها در پارك ها كمك شاياني به بالا رفتن سطح سلامتي مي كند و: اگر كمي در نحوه كار با اين دستگاه ها مردم آگاه تر شوند و بدانند كدام وسيله مناسب سن و شرايط فيزيكي آنهاست اثرات مفيد تري را از اين وسايل شاهد خواهيم بود.

شرايط فيزيكي

روي برخي از اين دستگاه ها نحوه استفاده و اشكال آن درج شده اما خيلي ها متوجه مفهوم آن نمي شوند و به شكل ناصحيح از اين وسايل بهره مي برند. البته بعضي شهروندان با داشتن اطلاعات كافي در اين زمينه تجربه و اطلاعات خود را در اختيار ديگر شهروندان قرار مي دهند اما اگر مربياني از طرف شهرداري به پارك ها فرستاده شوند تا روش كار با آنها را به مردم آموزش دهند ديگر شاهد آسيب ديدگي در استفاده از اين وسايل نخواهيم بود.

حال كه اين وسايل در بوستان هاي سطح شهر تعبيه شده براي بهره گيري درست از آنها نيز برنامه ريزي كرد و كمك كنيم تا دستاوردهاي مثبت اين كار شكل وسيع تري به خود بگيرد. اما از بُعد پزشكي چقدر اين دستگاه ها مي توانند به افزايش سلامت جسمي شهروندان كمك كند و آيا اين وسايل نصب شده در پاركها مي توانند عواملي اثر گذار در تقويت قواي جسماني و جلوگيري از رخوت و سستي در مردم باشند؟ به طور كلي استفاده از اين وسايل در پارك هاي سراسر دنيا رايج شده است و عموم مردم نيز به سمت بهره گيري از آنها سوق پيدا كرده اند.

كلام پاياني

خريد لوازم ورشي پاركي و استفاده از آنها تنها به پارك ها محدود نمي شود و ايمن ترافيك كالا شرايطي ايجاد نموده است كه بتوانيد اين لوازم را تهيه نموده و در حياط منزل، فضاي سبز مجتمع مسكوني  و همچنين  باغ و ويلا نصب نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

 

همه چيز درباره گلدان هاي شهري

گلدان شهري

گلدان شهري به عنوان يكي از المان هاي شهري نقش بسزايي در زيباسازي شهر دارد. بر اساس اقليم هر منطقه، كاربرد وموارد استفاده مي توان از گلدان هاي مختلفي استفاده كرد. اما مهمترين تقسيم بندي گلدان ها براساس مواد اوليه به كار رفته در توليد آنها است. پركاربردترين انواع گلدان شامل گلدان سيماني پارك، گلدان بتني، فلاورباكس شهري،گلدان فايبرگلاس، گلدان كامپوزيت، فلاور باكس چوبي، گلدان پلاستيكي هستند. گلدان شهري نام ظرفي است كه معمولا در آن گل و گياه مصنوعي و تزييني و يا حتي طبيعي قرار مي دهند، كه باعث زيبايي محيط پيرامون خود مي گردد و اكثرا از دو جنس فايبر گلس و بتن تهيه مي شود.

كاربرد و جنس گلدان ها

بعضي از گلدان ها كاربرد تزئيني دارند و بر روي آنها طرحها و نقشهاي زيبايي كشيده شده است. گلدان ها بيشتر از شيشه، پلاستيك و سراميك ساخته مي‌شوند. گلدان براي جاهاي مختلفي همچون، لبه پنجره، آويزان، باغ، محل كار، راهرو و… ساخته مي‌شود. بعلاوه گلدان هايي نيز وجود دارند كه جهت زيباسازي فضاي شهر در نقاط مختلفي از شهر بسته به آن محل مورد استفاده قرار مي گيرند كه اصطلاحا به آنها گلدان شهري گفته مي شود؛ نمونه اين گلدان ها را در تعداد بسيار زياد مي توان در پل طبيعت تهران مشاهده كرد. در پارك ها و فضاهاي سبز مي توانيد شمار زيادي از اين گلدان هاي شهري را مشاهده كنيد كه در كنار برج نوري، نيمكت هاي مدرن، كفپوش و چمن مصنوعي و آلاچيق هاي مورد استفاده در اين پارك ها بخش مهمي از المان هاي شهري را تشكيل مي دهند.

محل مناسب قرارگيري گلدان

گلدان به عبارتي جاي گل به معني محل زندگي (رويش) گل يا گياه مي‌باشد؛ بعصي از گلدان ها جهت زيبايي و دكوراسيون چيده و داخل آن نيز با گياهان زينتي كاشته مي‌شود گلدان‌هايي هستند كه جهت محافظت كاشته مي‌شوند و در محل‌هايي كار گداشته مي‌شوند كه مانع ورود، ديد، و حتي ترافيك شود. بعضي از آنها را نيز جهت پرچين و يا ايمني در لبه پله‌ها و بلندي‌ها قرار مي‌دهند.

مزاياي گلدان شهري

  • مقاوم در برابر شرايط جووي از جمله UV خورشيد، يخ زدگي، بارندگي
  • طراحي زيبا و منحصر بفرد
  • توليد به رنگ هاي سفارشي بنا به درخواست مشتري
  • حمل و نقل و كار بري آسان

كلام آخر

گلدان شهري يكي از عوامل زيبايي شهر، پارك، فضاي بالكن، محيط باز ساختمان هاي تجاري، مسكوني و اداري است. همانطور كه مي دانيد تنوع متريال در ساخت گلدان شهري بسيار بالاست و همين امر خريد گلدان شهري را كمي سخت مي نمايد. كامپوزيت، فايبرگلاس، پلاستيك، بتن، سيمان، سنگ و ... همگي در ساخت گلدان شهري استفاده مي شوند. با اينكه قيمت گلدان شهري سيماني، بتني و سنگي بيشتر است اما براي استفاده در مكان هاي عمومي گزينه هاي بهتري هستند زيرا وزن بالاي آن از به سرقت رفتن آن جلوگيري مي كند. خريد گلدان شهري پلاستيكي، سيماني، كامپوزيت و فايبرگلاس براي بالكن ها، باغ و ويلا گزينه بهتري ست چرا كه رنگ بندي متنوعي داشته و قيمت پايين تري دارند. مدل هاي ديگري از انواع گلدان شهري نيز وجود دارد. در صورت نياز به مشاهده تنوع محصولات ما مي توانيد به فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا مراجعه نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

نكات مهم براي خريد سرسره كودك

ضرورت خريد سرسره كودك 

سرسره كودك از وسايلي است كه سبب سرگرم كردن كودكان مي‌‌شود. اگر اين مكان را نداريد كه كودك خود را به پارك ببريد يا ساعت زيادي را براي بازي كودك خود در پارك سپري كنيد، با تهيه‌‌ي مدل‌‌هاي كوچك‌‌تر آن، مي‌‌توانيد امكان بازي كردن با سرسره كودك را براي فرزندتان فراهم كنيد. مطالعات حاكي از آن است كه كودك به انواعي از مهارت‌‌ها نياز دارد. زماني كه فرزند شما از سرسره كودك استفاده مي‌‌كند مي‌‌تواند يك سري از مهارت‌‌هاي خود را ارتقا دهد بدين صورت كه بايد از محيط خود آگاهي داشته باشد و بتواند از پله‌‌ها بالا برود و همزمان تعادل خود را نيز حفظ كند، سپس همچنان تعادل خود را حفظ كرده و بنشيند و پس از آن از شيب سرسره كودك پايين بيايد. اين كار سبب تمرينات فيزيكي و بدني مي‌‌شود كه سبب تقويت ماهيچه‌‌ها نيز مي‌‌گردد. در ادامه به بيان نكاتي براي خريد اين وسيله مي‌‌پردازيم تا بتوانيد با خريد كاربردي، وسيله‌‌اي ايمن را براي فرزندتان خريداري نماييد.

نكاتي براي خريد سرسره كودك

براي خريد سرسره كودك اين نكته را در نظر داشته باشيد كه بايد انتخابي كارآمد داشته باشيد يعني در عين جذابيت، بتوانيد مدت زمان طولاني از آن استفاده كنيد. بدين صورت خريد سرسره كودك از نظر اقتصادي نيز مقرون به صرفه است. در ادامه با ما همراه باشيد.

مكاني كه مي‌‌خواهيد سرسره كودك را در آن قرار دهيد در نظر داشته باشيد تا بتوانيد بهترين سايز را براي خريد انتخاب كنيد. اگر جاي زيادي را اشغال كند كودكتان به خوبي نمي‌‌تواند از آن استفاده كند.

جنس مواد سازنده‌‌ي سرسره كودك را به خوبي بررسي كنيد. مهم است كه مواد سازنده‌‌ از كيفيت بسيار خوبي برخوردار باشد چرا كه پوست فرزندتان با آن تماس دارد.

جنس سرسره كودك محدود به فلز و پلاستيك است. بايد جنس و مدلي را در هنگام خريد در نظر داشته باشيد كه آسيبي به فرزندتان وارد نكند. مقاومت مدل‌‌هاي فلزي بيشتر است اما در صورتي كه مي‌‌خواهيد در حياط خانه از آن استفاده كنيد ممكن است طي گرما و سرماي محيط، پوسته پوسته شود. مدل‌‌هاي جديد پلاستيكي از موادي مانند پلي اتيلن ساخته شده است كه نسبت به تغييرات دمايي مقاوم است و نرمي آن سبب مي‌‌شود كه به راحتي بتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

ايمني كودكتان را هنگام استفاده در نظر داشته باشيد. ارتفاع، تعداد پله‌‌ها، شيب سرسره و اتصال قطعات به يكديگر از مواردي است كه اگر دقت كافي را هنگام خريد نداشته باشيد ممكن است براي شما دردسر ساز شود.

پله‌‌هاي سرسره كودك را به نحوي انتخاب كنيد كه وقتي پاي كودكتان بر روي پله قرار مي‌‌گيرد سُر نخورد.

قابليت تحمل وزن بالايي داشته باشد. به تدريج كه كودكتان رشد مي‌‌كند و كماكان تمايل به استفاده از سرسره‌‌ي خود را دارد، بايد قابليت تحمل وزن آن را داشته باشد.

قابليت شست و شوي سرسره كودك از مواردي است كه بايد هنگام خريد به آن توجه داشته باشيد.

وزن آن به گونه‌‌اي باشد كه قابليت جابجايي را براي شما آسان كند. ممكن است كودكان بخواهد كه سرسره را برايش جابجا كنيد و يا آن را در حياط بگذاريد. بنابراين بهتر است كه وزن آن را قبل از خريد كنترل كنيد.

با توجه به تقويت مهارت‌‌هاي كودك در طي بازي، در اين مقاله به ضرورت خريد سرسره كودك براي افزايش مهارت‌‌هاي فردي پرداختيم. تنوع موجود در شكل و اندازه، ممكن است انتخاب را براي شما سخت كند كه در اين مطلب به بيان نكاتي پرداختيم تا بتوانيد با خيالي آسوده انتخاب خود را براي خريدي ايمن و كاربردي به كار ببريد.

ايمن ترافيك كالا به عنوان يكي از فروشگاه هاي عرضه كننده انواع تاب سرسره، محصولاتي با كيفيت عالي و قيمت مناسب به خريداران ارائه مي كند. به منظور انتخاب بهترين تاب سرسره، مي توانيد از مشاوره هاي كارشناسان فروش اين مركز بهرمند شويد.

 

سرسره بازي خيالي كودكان روستايي

دعواي كودكان شهري براي تاب بازي 

تاب سرسره پاركي به عنوان جذابترين بازي بچه ها در محيط باز و فضاي سبز تنوع مناسبي دارد. استفاده از فلز و پلاستيك در ساخت اين وسايل بازي رايج است. خريد تاب سرسره پاركي تركيبي براي محل هاي شلوغ مانند پارك ها، مهدكودك ها و خانه بازي ها مناسب است. تاب و سرسره از جمله وسايلي است كه اغلب بچه ها بازي كردن با آنها را دوست دارند. اما كودكان مناطق روستايي از داشتن پارك بازي ساده با امكانات اوليه محروم هستند و در خيال و در نقاشي هايشان سرسره بازي را مي كشند.

فقط در شهر گلستان حدود 400 هزار كودك در وجود دارد كه 60 درصد اين كودكان در محيط هاي روستايي بسر مي برند و درصد بالايي از آنها تاب، سرسره، الاكلنگ، چرخ فلك و ... تنها در صفحه جادويي تلويزيون و يا تصوير آن را در كتابها ديده اند.

كودكاني كه بجاي سرسره بازي و چرخ فلك در نقاشي هايشان تصوير اين وسايل بازي را مي كشند و يا با سفر به شهرها آن را تماشا مي كنند.

پارك كودك روستايي نيازي كه ديده نمي شود

ايجاد پارك كودك در محيط هاي روستايي رويايي كودكانه است كه در برخي روستاها هيچگاه به واقعيت مبدل نمي شود و اين گل هاي زندگي همچنان بايد در حسرت داشتن پارك روستايي باقي مانند.

با نصب اين وسايل در گوشه اي  از روستا مي توان مكان بازي مناسبي ويژه كودكان مناطق روستايي ايجاد كنيم. البته در مناطق شهري نيز اسباب بازي و پارك ها داراي وسايل جديد نيستند و وسايل كهنه و غير استاندارد همچنان در گوشه پاركهاي بازي زار مي زند.

كودكان روستايي چه مي خواهند

كودكان روستايي توقع احداث پارك هاي مجلل با وسايل پيشرفته و مجهز را ندارند و آنها تنها تقاضاي نصب چند وسايل بازي مانند تاب، سرسره، چرخ فلك و ... در محيط روستايي را دارند و دوست دارند به خواسته شان توجه شود.

علاوه بر اين جاي خالي پاركهاي ويژه كودكان در مناطق شهري نيز محسوس است و بسياري از پاركهاي موجود به نشيمن گاه معتادان، سالخوردگان و جوانان بيكار مبدل شده است كه اين امر آسيب هاي رواني و جدي براي كودكان در بر دارد.

از انجائيكه استفاده كنندگان از تجهيزات پاركها عمدتا كودكان هستند و از لحاظ ايمني بسيار آسيب پذيرند، حفظ ايمني و جلوگيري از هر گونه حادثه احتمالي ناشي از استفاده از اين تجهيزات از ضرورت و اهميت ويژه اي برخوردار است.

در حاليكه در ساير شهرهاي كشور وسايل بازي زيبا، متنوع و ايمن نصب شده در بوستانهاي بعضي شهرهاي كوچك و روستاها وسايل بازي غيراستاندارد و فرسوده نصب شده است.

وسايل بازي نصب شده در پارك هاي شهر هاي كوچك جوابگوي نياز كودكان نبوده و بعضا كودكان براي نشستن بر روي تاب با هم دعوا مي كنند.

در پارك ها بايد وسايل بازي ايمن و متنوع براي كودكان نصب شود تا خانواده هايي كه فرزندان خود را به پارك مي آورند با خيال راحت و آسايش خيال ساعاتي را در پارك بگذرانند.

متولي ايجاد پاركهاي روستايي كيست؟

هر چند در شهرها، شهرداريها متولي ساخت پاركها و بوستانهاي شهري هستند اما تامين اين نياز در روستاهاي متولي خاصي ندارد و ساخت پارك روستايي در سايه ديگر مشكلات عديده مناطق روستايي رنگ باخته و گم شده است.

كلام آخر

در صورتي كه قصد خريد انواع تاب سرسره پاركي را داريد و يا براي نصب امن و اصولي تاب سرسره پاركي نياز به نصاب داشته باشيد به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه كنيد و در صورت نياز فقط كافي است با شماره هاي داخل سايت تماس حاصل كنيد.

 فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

 

 

انواع آبخوري پاركي در تجهيزات فضاي سبز

انواع آبخوري پاركي در تجهيزات مبلمان شهري

آبخوري از جمله مهمترين انواع مبلمان شهري در پارك هاي به شمار مي آيد. نصب درست و اصولي آبخوري در مكان مناسب آرامش و آسايش شهروندان را فراهم مي آورد. در خريد آبخوري پارك بايد به شرايط آب و هواي شهر دقت داشته باشيد. در ضمن آبخوري بايد با ديگر مبلمان شهري نصب شده در پارك از لحاظ رنگ و طراحي هماهنگي داشته باشد.

انواع آبخوري پاركي : آبخوري پاركي يكي از اصول اوليه طراحي بوستان ها و فضا هاي شهري است. اين عنصر مبلمان شهري از عناصري است كه از ابتداي احداث بوستان ها و پارك ها بايد طراحي ، توليد و نصب گردد.

انواع آبخوري پارك:

آبخوري پاركي تمام فلز

اين مدل از آبخوري دوام و استقامت بالايي برخوردار مي باشد و كمترين تخريب را در پارك ها به همراه دارد. معمولا اين نوع آبخوري قيمت مناسبي دارد و مورد توجه كارزايان و توليد كنندگان مي باشد.

آبخوري پاركي فلز و چوب يا فلز و چوب پلاست

آبخوري پاركي سنگي

آبخوري پاركي بتني

آبخوري ساخته شده در محل:

اين مدل آبخوري معمولا در پارك ها و بوستان هايي طراحي و اجرا مي شود كه بسيار بزرگ هستند. بدين منظور در محل توليد و اجرا مي شود و معمولا داراي چندين چشمه آب شرب مي باشند.

آبخوري پاركي معلولين

اين مدل آبخوري به گونه اي طراحي مي گردد كه معلولين عزيز مي توانند براحتي با ويلچر از آن استفاده نمايند.

شركت مهندسي لتكا طراحان ايده در طراحي هاي خود توجه خاصي به معلولين عزيز نموده و بدين منظور مدل هاي مختلفي از آبخوري معلولين را با توجه به استاندارد هاي لازم طراحي ، توليد و اجرا نموده است.

آبخوري پاركي استيل و فلز

اين آبخوري يكي از بهداشتي ترين و مناسب ترين آبخوري هاي طراحي و توليد شده توسط شركت مهندسي لتكا طراحان ايده مي باشد.

اين مدل آبخوري پاركي از دوام و ماندگاري بسيار بالايي برخوردار بوده و نظافت و نگهداري آن بسيار بالا است. اين آبخوري پاركي مناسب براي فضاهايي از نظير بوستان ها و پارك ها تعبيه شده و متريال آن تلفيقي از فلز و استيل مي باشد.

ويژگي منحصر به فرد اين مدل آبخوري اين است كه تناسبات آن به بهترين شكل رعايت شده و داراي كاربري دوگانه مي باشد كه حتي معلولين نيز مي توانند به سهولت از آن استفاده كنند.

قيمت آبخوري پاركي

قيمت آبخوري پاركي بستگي به فاكتور هاي مختلفي دارد كه مهمترين فاكتور آبخوري متريال مورد استفاده در آن است. اما معمولا ارزانترين نوع آبخوري پاركي ، آبخوري سنگي است.

آبخوري ارزان ، آبخوري سنگي است كه جنس آن از سنگ تراورتن و سنگ كريستال تهيه شده است و در بازار ايران پر فروش است.

سخن پاياني

قيمت آبخوري بر اساس متريال به كار رفته در ساخت آن و شيرآلات به كار رفته متفاوت خواهد بود.

 ايمن ترافيك كالا به عنوان توليد كننده انواع مبلمان شهري و آبخوري مجموعه مناسبي از انواع آن را گردآوري نموده است. براي مشاهده مدل ها مي توانيد به ادرس سايت مراجعه نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

آشنايي با دو مدل از وسايل ورزشي پارك و نحوه استفاده از آنها

نحوه استفاده از لوازم ورزشي پارك 

ورزش را نبايد به باشگاه هاي ورزشي محدود نمود. استفاده از لوازم وزرشي پاركي در پارك ها نيز فرصت خوبي براي متناسب نگه داشتن اندام و همچنين سالم نگه داشتن بدن هستند. خريد لوازم ورزشي پاركي و استفاده از آنها تنها به پارك ها محدود نمي شود يك راه افزايش تحرك و فعاليت ورزشي، استفاده از محيط پارك ها و فضاي سبز، خصوصا وسايل كمك ورزشي موجود در آن ها است كه با توجه به نصب آن ها در فضاي باز و سبز پارك و قابليت استفاده گروهي از آن ها، استفاده از اين چنين وسيله ها را با استقبال شهروندان روبرو ساخته است.

ولي معمولاً اين سؤال مطرح ميشود كه آيا اين وسيله ها از استانداردهاي لازم بهره مند هستند يا استفاده از آن ها احيانا سبب ايجاد اسيب مي شود؟ جواب دادن به اين سؤال باتوجه به بسياري اين وسايل منوط به اين است كه هر وسيله جداگانه مورد بررسي قرار گيرد. ولي در مجموع، اين وسيله ها در قياس با وسايل مشابه در مكان هاي تخصصي ورزشي از كاستي هايي بهره مند هستند.

تمام افرادي كه تصميم استفاده از اين وسيله ها را دارند، با اشخاص آگاه مشورت كنند. اما مراجعه به پلاك هاي نصب شده روي دستگاه ها هم كمك كننده است ولي كافي نيست. به اشخاص بيمار خصوصا بيماران قلبي و ريوي، مبتلايان به افزايش فشار خون و ديابت و مبتلايان به دردهاي عضلاني – اسكلتي و مفصل ها و هم اشخاص مسن توصيه ميشود پيش از اقدام به هرگونه ورزش با پزشك خود مشورت كرده و مورد بررسي قرار گيرند.

دستگاه مسگري

دستگاه مسگري جهت تقويت ماهيچه هاي شكم، كمر، ستون فقرات و افزايش انعطاف پذيري و تحرك مفصل هاي ستون فقرات و پشت كاربرد دارد. چرخش كمر با كشش متعادل در ماهيچه هاي كمر تأثير به سزايي در باز كردن كانالها و رگها و سرعت در گردش خون و تقويت ماهيچه هاي كمر خواهد داشت.

دستگاه مسگري مناسب براي تمام سنين بوده و اندام ها را زيبا و متناسب مي نمايد. دستگاه بدن سازي مسگري در فضايي به ابعاد 5/ 1 در 5/ 1 متر قابل نصب و هم زمان به وسيله 3 ورزش‌كار قابل استفاده است.

اول دستگيرهاي دو طرف دستگاه را بگيريد و با توجه هر دو پاي خود را روي صفحه دستگاه بگذاريد . با كمك عضلات مورب شكمي و عضلات كمري خود به آرامي آغاز به حركت نيم دوراني به چپ و راست نمائيد. در انجام حركت سعي در حفظ تعادل و هماهنگي بر روي دستگاه نماييد.

پاندول

اين دستگاه را با اسم ديگر يعني اسكي فضايي مي شناسند ولي بايد ذكر كرد اسكي فضايي نام مناسبي براي اين دستگاه نيست. اسكي فضايي اسم فارسي دستگاه الپتيكال است. يادتان باشد اين دستگاه باعث تقويت عضلات كمر و پهلو ميشود، همچنين اجراي بلند مدت آن ميتواند به بهبود سيستم قلبي- عروقي كمك كند و باعث بهبود تعادل فرد ميشود .

براي استفاده از آن، روي كفه دستگاه بايستيد و ميله هاي دو طرف را بگيريد. به آرامي اندام تحتاني تان را مثل پاندول به چپ و راست حركت دهيد. توجه داشته باشيد چنانچه كل بدن به چپ و راست تاب بخورد، تأثير كمتري بر تقويت عضلات پهلو و پشت مي گذارد ولي اگر از ناحيه كمر به دو طرف تاب دهيد، بيش تر باعث تقويت اين ناحيه ميشود . بايد توجه داشت افرادي كه تعادل خوبي ندارند مثل سالخوردگان بايد مراقب باشند خود را زيادي تاب ندهند و ديگر اشخاص هم سرعتشان را كنترل كنند.

فروشگاه ايمن ترافيك كالا شرايطي ايجاد نموده است كه بتوانيد اين لوازم را تهيه نموده و در حياط منزل، فضاي سبز مجتمع مسكوني  و همچنين  باغ و ويلا نصب نماييد. قيمت لوازم ورزشي پاركي چندان بالا نيست و شما با انتخاب اصولي مي توانيد به درستي ورزش كنيد. در صورت نياز به نصاب و مشاوره در زمنيه خريد لوازم ورزشي مي توانيد باشماره هاي داخل سايت تماس بگيريد.

 فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

 

انواع گلدان خياباني

انواع گلدان شهري

خريد گلدان شهري در زيباسازي منظر شهري بسيار تاثير گذار است زيرا با نصب گلدان هاي شهري زيبا و مدرن در خيابان ها، كوچه ها و محله ها مي توانيم شهري پر از زيبايي و نشاط داشته باشيم.

براي چيدمان شهري علاوه بر نيازهاي فيزيكي مانند خيابان كشي منظم و ايجاد مراكز خريد و مراكز تفريحي مناسب احتياج به آراستن شهر به فضاي سرسبز و دلنشين احساس مي شود . اين نياز فقط با ايجاد فضاي سبز در پارك ها ميسر نمي شود بلكه با گذاشتن گلدان هاي شهري در خيابان ها، اماكن تجاري و مسكوني، تفريحي، توريستي، آموزشي و هتل ها، نماي زيباتري مي توان به شهر داد.

مبلمان شهري مناسب و زيبا ، راهي براي ترويج جاذبه هاي توريستي و بهبود وضعيت اقتصادي شهر نيز مي باشد. اگر قوانين و ضوابط طراحي و چيدمان  مبلمان شهري زيبا رعايت گردد مي تواند  موجب جاذبه مكان هاي شهري شده  و نيز موجب رونق صنعت گردشگري شود. 

گلدان هاي شهري در زيباسازي منظر شهري بسيار تاثير گذار است زيرا با نصب گلدان هاي شهري زيبا و مدرن در خيابان ها، كوچه ها و محله ها مي توانيم شهري پر از زيبايي و نشاط داشته باشيم. و هزينه ساخت گلدان هاي شهري خيلي سنگين نيست بلكه مي توان با كمك شهروندان و همكاري و مشاركت آنان در صرف هزينه و اجرا اين مهم را عملي نمود.

زيباسازي شهر با گلدان هاي شهري

جنس گلدان هاي شهري بايد در برابر هوازدگي  و تغييرات اقليمي مقاوم بوده و همخواني خود را با محيط اطراف به لحاظ زيبايي بصري نيز حفظ كنند. بتن و سنگ از بهترين مصالح به كار رفته در اين گلدان ها مي باشند. استفاده از فلزات در مناطق گرمسيري گرم شده و مانع رشد گياهان مي شود. بتن مي تواند در مقابل ضربه هاي ناشي از جابه جايي، ونداليسم، خلل و فرج ايجاد شده در تغييرات اقليمي و كثيف شدن مقاومت كرده و دوام آن ها را بيشتر نمايد.

انواع گلدان هاي شهري

گلدان هاي شهري داراي انواع مختلفي هستند: گلدان هاي  بتني، گلدان هاي چوبي وگلدان هاي فلزي و گلدان هاي سنگي و… مي شوند كه در اين بخش به توضيح آنها خواهيم پرداخت.

گلدان هاي بتني شهري

شايد ساخت گلدان هاي شهري بتني بهترين انتخاب باشد. زيرا جنس اين دسته از گلدان ها باعث مي شود. مقاومت بالايي را در شرايط آب و هوايي و فيزيكي از خود نشان دهند. يكي ديگر از مزيت هاي بتن ، خاصيت تخلخل ناهمگون و رنگ خنثاي آن است  كه باعث مي شود اين گلدان ها را با انواع رنگ ها ، رنگ كرد.

از كاربرد گلدان هاي بتني مي توان به استفاده از آن ها براي تعيين محدوده تردد وسايل نقليه و يا زيباسازي معابر اشاره كرد. اين گلدان ها وزن زيادي داشته و به تبعات آن مقاومت نسبتا زيادي نيز دارند. ولي قيمت كم آن ها باعث شده است.از آن ها در مكان هاي زيادي استفاده شود.

گلدان هاي فلزي شهري

گلدان هاي فلزي تنوع زيادي دارند و در انواع گوناگوني مانند گلدان هاي سقفي و يا گلدانهاي پايه دار توليد مي شوند. از اين گلدان ها مي‌‌توان  در معابر شهري و يا حتي حياط خانه ها استفاده كرد.  نصب گلدان هاي فلزي به ديوار توسط پيچ يا رولپلاك و يا اتصال آن ها با انواع چسب هاي قوي به ديوار است. اين گلدان ها وزن و قيمت تقريبا  پاييني دارند، مقاومت چندان بالايي ندارند و در اثر ضربه ممكن است دچار آسيب شوند.

گلدان هاي سنگي شهري

گلدان هاي سنگي معمولا در فضا هاي عمومي مانند پارك ها و يا باغ ها نصب مي شود. نصب اين نوع از گلدان ها به دو شكل انجام مي شود. يكي اينكه مي توان اين گلدان ها را به شكل ثابت روي يك سطح قرار داد و گلدان آن نيز نمايان است و ديگر اينكه گلدان را در خاك فرو كرد و گياه مورد نظر را درون آن كاشت. به دليل اين كه سنگ خاصيت تراوشي بسيار كمي دارد بايد مسير خروج آب اضافي گلدان هاي سنگي به خوبي طراحي شود تا باعث آسيب به گياه نشود. گلدان هاي سنگي وزن بالايي دارند و از  مقاومت  بسيار بالايي برخوردارند و به همين علت  قيمت بالايي نيز دارند.

گلدان هاي چوبي

گلداني هاي چوبي يكي از زيباترين گلدان هاي شهري است ،زيرا با محتوياتي كه در آن ها قرار مي گيرد تناسب دارد و حس بهتري به بيننده القا مي كند. جنس چوب هايي كه در ساخت اين گلدان ها استفاده مي شود از تنه درختان بلوط، ايروكو و ساج برمه اي است. گلدان هاي چوبي داراي وزن كمي نسبت به ساير گلدان هاي شهري مي باشند. اما قيمت بالايي دارند و مقاومت اين دسته از گلدان ها بسيار پايين است كه باعث مي شود  از آن ها فقط در مكان هايي استفاده شود  كه جنبه تزئيني دارند.

گلدان هاي فايبر گلاس شهري

 اين دسته از موارد بيشتر به بتن شباهت دارند و بر خلاف مواد ديگر ، ساخته شده از فرآورده هاي طبيعي نيست. به دليل سهولت تهيه قالب براي اين مواد و شكل پذيري زياد آن ها داراي تنوع زيادي مي باشند. اين دسته از مواد كه آن ها را نسبت به ساير مواد متمايز مي كند  سبكي و سطح صاف و صيقلي آن هاست.

كلام آخر

گلدان شهري يكي از عوامل زيبايي شهر، پارك، فضاي بالكن، محيط باز ساختمان هاي تجاري، مسكوني و اداري است. همانطور كه مي دانيد تنوع متريال در ساخت گلدان شهري بسيار بالاست و همين امر خريد گلدان شهري را كمي سخت مي نمايد.

خريد گلدان شهري پلاستيكي، سيماني، كامپوزيت و فايبرگلاس براي بالكن ها، باغ و ويلا گزينه بهتري است چرا كه رنگ بندي متنوعي داشته و قيمت پايين تري دارند. مدل هاي ديگري از انواع گلدان شهري نيز وجود دارد. در صورت نياز به مشاهده تنوع محصولات ما مي توانيد به فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا مراجعه نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

مراحل توليد نيمكت شهري

توليد نيمكت فلزي شهري

خريد نيمكت پاركي علاوه بر پارك ها، خيابان ها براي باغ، ويلا و فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني، اداري و تجاري نيز مناسب مي باشد. توليد نيمكت پاركي يا ساخت نيمكت فلزي شهري كه با نامهايي چون صندلي پاركي يا صندلي فلزي فضاي باز يا در انگليسي به Garden bench ناميده مي شود

پروسه توليد نيمكت پاركي

پروسه توليد نيمكت پاركي شامل  مراحل زير مي باشد :

⁃ ساخت بدنه يا بغلي

⁃ ساخت نشيمنگاه

⁃ ساخت پشتي

⁃ جوشكاري

⁃ رنگ آميزي با رنگ كوره اي

⁃ مونتاژ

مي باشد كه در اشلها و مدلهاي مختلفي انجام مي شود .

 نقش نشيمنگاه و پشتي در نيمكت پاركي

در فرآيند توليد نيمكت پاركي ، نشيمنگاه و پشتي نيمكتهاي پاركي نقش مهمي را در زيبايي و راحتي كاربران استفاده كننده از اين محصول  و فروش نيمكت پاركي دارد . در توليد نشيمنگاه و پشتي صندليهاي فلزي پاركي مي توان از متريال هاي متفاوت و متنوعي بهره برد از قبيل ورق هاي پانچي كه با يك خم ، پشتي و نشيمن را مي سازند يا در مدلهايي به صورت جداگانه از ورق پانچ استفاده مي شود .

متريال فلزي دوم در اين زمينه پروفيل است كه عموما به صورت چهار پروفيل در پشتي و چهار پروفيل در نشيمنگاه نصب مي شود .

در بعضي از مدلها كلاف پشتي به صورت منحني و نيم دايره نصب مي شود و پروفيلها به صورت قطاري و يك تكه نشيمن و پشتي را تشكيل مي دهند .

متريال سوم چوب است . چوب مورد استفاده در پشتي و نشينگاه به چوب روسي معروف است كه داراي ضخامتها و پهناي متنوعي از ٣ سانتيمتر تا ٥ سانتيمتر هستند . اين چوبها داراي رنگهاي متنوعي هستند و در برابر شرايط جوي فضاي باز بسيار مقاومند .

متريال چهارم مرسوم در نشيمنگاه و پشتي نيمكتهاي پاركي چوب پلاست است كه داراي طرح ها و ابعاد متنوعي است . چوب پلاست از زيبايي و دوام فوق العاده اي برخوردار است و در شرايط جوي مختلف در هواي آزاد و نور خورشيد طول عمر بالايي دارد و رقيب اصلي نشيمنگاه هاي چوبي محسوب مي شود .

جاي تكيه دادن دست يا آرنج نيز داراي طرح هاي متنوعي است در بعضي از مدلها به وسيله خم لوله اين حالت مي شود . در يكسري هم از تسمه خمكاري شده و در بعضي نيز از حلقه جوشكاري شده استفاده مي گردد .

بعضي از مدلهاي نيمكت پاركي نيز فاقد جاي دست هستند كه انتخاب نوع آن بستگي به سليقه افراد خريدار دارد .

سخن پاياني

انتخاب نيمكت علاوه بر بودجه مالي به شرايط آب و هوايي نيز بستگي دارد. در مناطق مرطوب بهتر است كه از نيمكت پاركي بتني، سنگي و سيماني استفاده شود و اگر آب و هواي معتدل داريد مدل هاي نيمكت چوبي، فلزي و چوبي و فلزي بهترين انتخاب مي باشد. قيمت نيمكت پاركي سيماني، بتني و سنگي نسبت به ديگر انواع نيمكت بيشتر است اما به دليل مقاومت بالاي آن در برابر عوامل جوي و همچنين ضد سرقت بودن آن براي محيط شهري بهترين انتخاب است.

ايمن ترافيك كالا انواع نيمكت پاركي با تنوع و كيفيت بالا را در اين فروشگاه عرضه مي دارد. براي خريد انواع نيمكت پاركي به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا