سرسره بازي خيالي كودكان روستايي

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

سرسره بازي خيالي كودكان روستايي

دعواي كودكان شهري براي تاب بازي 

تاب سرسره پاركي به عنوان جذابترين بازي بچه ها در محيط باز و فضاي سبز تنوع مناسبي دارد. استفاده از فلز و پلاستيك در ساخت اين وسايل بازي رايج است. خريد تاب سرسره پاركي تركيبي براي محل هاي شلوغ مانند پارك ها، مهدكودك ها و خانه بازي ها مناسب است. تاب و سرسره از جمله وسايلي است كه اغلب بچه ها بازي كردن با آنها را دوست دارند. اما كودكان مناطق روستايي از داشتن پارك بازي ساده با امكانات اوليه محروم هستند و در خيال و در نقاشي هايشان سرسره بازي را مي كشند.

فقط در شهر گلستان حدود 400 هزار كودك در وجود دارد كه 60 درصد اين كودكان در محيط هاي روستايي بسر مي برند و درصد بالايي از آنها تاب، سرسره، الاكلنگ، چرخ فلك و ... تنها در صفحه جادويي تلويزيون و يا تصوير آن را در كتابها ديده اند.

كودكاني كه بجاي سرسره بازي و چرخ فلك در نقاشي هايشان تصوير اين وسايل بازي را مي كشند و يا با سفر به شهرها آن را تماشا مي كنند.

پارك كودك روستايي نيازي كه ديده نمي شود

ايجاد پارك كودك در محيط هاي روستايي رويايي كودكانه است كه در برخي روستاها هيچگاه به واقعيت مبدل نمي شود و اين گل هاي زندگي همچنان بايد در حسرت داشتن پارك روستايي باقي مانند.

با نصب اين وسايل در گوشه اي  از روستا مي توان مكان بازي مناسبي ويژه كودكان مناطق روستايي ايجاد كنيم. البته در مناطق شهري نيز اسباب بازي و پارك ها داراي وسايل جديد نيستند و وسايل كهنه و غير استاندارد همچنان در گوشه پاركهاي بازي زار مي زند.

كودكان روستايي چه مي خواهند

كودكان روستايي توقع احداث پارك هاي مجلل با وسايل پيشرفته و مجهز را ندارند و آنها تنها تقاضاي نصب چند وسايل بازي مانند تاب، سرسره، چرخ فلك و ... در محيط روستايي را دارند و دوست دارند به خواسته شان توجه شود.

علاوه بر اين جاي خالي پاركهاي ويژه كودكان در مناطق شهري نيز محسوس است و بسياري از پاركهاي موجود به نشيمن گاه معتادان، سالخوردگان و جوانان بيكار مبدل شده است كه اين امر آسيب هاي رواني و جدي براي كودكان در بر دارد.

از انجائيكه استفاده كنندگان از تجهيزات پاركها عمدتا كودكان هستند و از لحاظ ايمني بسيار آسيب پذيرند، حفظ ايمني و جلوگيري از هر گونه حادثه احتمالي ناشي از استفاده از اين تجهيزات از ضرورت و اهميت ويژه اي برخوردار است.

در حاليكه در ساير شهرهاي كشور وسايل بازي زيبا، متنوع و ايمن نصب شده در بوستانهاي بعضي شهرهاي كوچك و روستاها وسايل بازي غيراستاندارد و فرسوده نصب شده است.

وسايل بازي نصب شده در پارك هاي شهر هاي كوچك جوابگوي نياز كودكان نبوده و بعضا كودكان براي نشستن بر روي تاب با هم دعوا مي كنند.

در پارك ها بايد وسايل بازي ايمن و متنوع براي كودكان نصب شود تا خانواده هايي كه فرزندان خود را به پارك مي آورند با خيال راحت و آسايش خيال ساعاتي را در پارك بگذرانند.

متولي ايجاد پاركهاي روستايي كيست؟

هر چند در شهرها، شهرداريها متولي ساخت پاركها و بوستانهاي شهري هستند اما تامين اين نياز در روستاهاي متولي خاصي ندارد و ساخت پارك روستايي در سايه ديگر مشكلات عديده مناطق روستايي رنگ باخته و گم شده است.

كلام آخر

در صورتي كه قصد خريد انواع تاب سرسره پاركي را داريد و يا براي نصب امن و اصولي تاب سرسره پاركي نياز به نصاب داشته باشيد به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه كنيد و در صورت نياز فقط كافي است با شماره هاي داخل سايت تماس حاصل كنيد.

 فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد