راهنماي خريد دستكش كار

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

راهنماي خريد دستكش كار

دستكش ايمني چيست؟ راهنماي خريد دستكش كار

ايمني در محيط كارگاه محيط كار كارگاهي از جمله مهم ترين و حادثه خيز ترين مناطق خطر محسوب مي شود. مواردي همچون آتش سوزي، زخم عميق با دستگاه هاي برش صنعتي، آسيب با ابزار آلات سنگين، برق گرفتگي، خراش دست ها، سوختگي، قطع عضو، و صدمه ديدن از مواد شيميايي از جمله اين خطرات مي باشد. اين خطرات همواره وجود خواهد داشت و تا زماني كه شيوه مديريت صحيح در كنترل آنها وجود نداشته باشد همواره قرباني مي گيرد. با پيشرفت صنعت و فناوري لزوم استفاده از تجهيزات ايمني از جمله موثر ترين روش هاي كاهش خسارات وارده بوده و مي تواند بسياري از حوادث دلخراش را به حداقل برساند. يكي از اين موارد را مي توان توليدات گسترده  دستكش ايمني  براي محيط كاري عنوان نمود. در اين مقاله به معرفي انواع دستكش هاي ايمني، كاربرد و مزاياي استفاده از آن اشاره خواهيم كرد.

اهميت وجود تجهيزات و لوازم ايمني

همانطور كه گفته شد وجود تجهيزات و لوازم ايمني، بسياري از خسارات و صدمات مالي و جاني را به حداقل رسانده و موجب رفاه بيشتر كارگران در محيط كار مي گردد. اين لوازم محدوده وسيعي از كلاه ايمني، دستكش ايمني، لباس كار، عينك ايمني و مواردي از اين دسته را شامل مي شوند. طبق آمار موجود، بيشترين ميزان آسيب هاي جسماني در مواقعي اتفاق افتاده كه كارگران از استفاده تجهيزات ايمني همچون دستكش خودداري نموده اند و يا از لوازم بي كيفيت و فاقد استاندارد هاي لازم استفاده كرده اند. با آشنايي و شناخت هرچه بيشتر و بهتر محصولات و پوشاك ايمني مي توان بسياري از خسارت هاي موجود را كم كرده و سطح رضايت مجموعه كاري را بالا برد. با خريد دستكش ايمني ضرر و زيان هاي موجود در محيط كار كم شده و سطح توليدات محصولات با كيفيت افزايش خواهد يافت.

خريد دستكش ايمني كار

كار با فلزات، محصولات شيميايي، جابجايي مواد اوليه خام كه زواياي تيز و برنده دارند مي تواند بسيار آسيب رسان باشد. دستكش ايمني كار حالت زنجير شكلي و بافت فلزي داشته و از دست ها در برابر خطر هاي گوناگون محافظت مي نمايد. از اين دستكش ها كه عموما با نام دستكش فلزي، زره دار و زنجيري شناخته مي شود در محيط هاي تراشكاري و قصابي متداول مي باشد.

علائم اختصاري براي شناخت انواع دستكش هاي ايمني

علائم اختصاري درج شده بر دستكش ايمني نوع كاربري و استفاده از آن را آسان تر مي سازد. مهم ترين اين علائم موارد زير مي باشند:

  • EN374: علامت اختصاري نشان دهنده تست شيميايي محصول
  • EN421: علائم اختصاري تست محصول در برابر عوامل ميكروبي
  • EN511: علائم اختصاري تست تحمل سرماي محصول
  • EN388: علائم اختصاري تست دوام محصول در برابر برش
  • E388: تست محصول در برابر تنش هاي فيزيكي و مكانيكي
  • En388: مقاومت محصول در برابر جريان برق
  • En407: مقاومت محصول در برابر آتش
  • En421: مقاومت محصول در برابر مواد راديو اكتيو

كلام آخر

دستكش كار تنوع بسيار بالايي دارد. هر شغل به واسطه خطراتي كه براي كارگر و كارفرما دارد نياز به نوع خاصي از دستكش ايمني دارد. در مشاغلي مانند جوشكاري خريد دستكش كار چرم مناسب بوده و براي يك كارگر ساختماني استفاده از دستكش كف مواد مناسب خواهد بود. در خريد دستكش ايمني ملاك هايي مانند مواد اوليه استفاده شده در ساخت دستكش، خطرات موجود در محيط كار اهميت زيادي دارد. در صورتي كه اطلاعات كاملي در خصوص قيمت دستكش كار و مدل مناسب براي شغل خود داريد مي توانيد آن را به صورت آنلاين از سايت ايمن ترافيك خريداري نموده و يا  اينكه با شماره داخل سايت تماس بگيريد و اطلاعات كاملي كسب نماييد. با يك انتخاب درست و اصولي بسياري از خطر ها و آسيب هاي جبران ناپذير قابل پيشگيري مي شوند و علاوه بر آن ميزان رضايت كاركنان، راندمان، سود دهي و رونق كسب و كار افزايش مييابد. اگر چه انتخاب و خريد بشكه ترافيكي به نياز و هدف اصلي شما بستگي دارد،.اما اگر درك درستي از محصول مورد نياز خود نداشته باشيد،.ممكن است با مشكلات متعددي مواجه شويد. پس با كارشناسان ايمن ترافيك كالا در تماس باشيد،.تا آنها شما را در جهت خريدي بهتر راهنمايي كنند.

 

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.