پارچه مناسب براي لباس كار

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

پارچه مناسب براي لباس كار

اهميت لباس كار و تجهيزات ايمني

يكي از دلايلي كه ميل به استفاده از تجهيزات ايمني را امروزه روز بالا برده است ، اجراي استاندارد هاي ايمني فردي توسط اداره وزارت كار است. اما شايد اين تمام دليل اين مقدار تقاضا براي استفاده از لباس براي كار ، كفش كار و ساير ملزومات ايمني نباشد، اصلي ترين دليل هزينه هاي بالاي درماني است كه پس از حادثه گريبان گير فرد حادثه ديده يا كارفرما مي شود. بنابراين خريد لباس كار مناسب، كفش ايمني و كلاه كار استاندارد مي تواند درصد خسارت هاي جاني و مالي را تا حد قابل قبولي كاهش دهد و البته خود اين وسايل حفاظت فردي هزينه چنداني ندارد. اما از چه لباسي و يا كفش كاري استفاده كنيم مي تواند چالش برانگيز باشد و ممكن است موجب سردرگمي افراد كم تجربه در زمينه خريد لوازم ايمني مناسب و استاندارد شود.

خريد لباس كار مناسب

لباس كار به عنوان يكي از وسايل استحفاظي فردي مطرح مي‌باشد و كليه كاركنان بايد با لباس كار مناسب محل كارشان در آنجا حضور بعمل آورند.

معمولاً لباس كار به عنوان يك پوشش سراسري تنه، دست و پاها را در مقابل شرايط محيطي حفاظت مي‌كند. ساده ترين شكل لباس كار در دو فرم ظاهري بلوز و شلوار يا كاپشن و شلوار (دو تكه) و نوع يكسره (بيلرسوت) مي باشد.

جنس لباس كار از جنس الياف طبيعي (پلي استر پنبه) و يا درصدي الياف طبيعي و مصنوعي (فيلامن ويسكوز) و در مواردي تماماً از الياف شيميايي و صنعتي توليد مي‌شود. بديهي است هر چه الياف بكار رفته شده در پارچه طبيعي ­تر باشد، تبادل حرارتي آن آسانتر و لباس به اصطلاح خنك تر است.

پيش بندهاي حفاظتي :‌

پيش بند از جمله تجهيزات ايمني از بدن در برابر پاشش مواد مي ­باشند. جنس پيش بند با توجه به شرايط استفاده از آن جنس نايلوني (پيشگيري از ريزش آب)، چرمي (جهت پيشگيري از ريزش پليسه جوشكاري)، سربي (جهت حفاظت در برابر پرتوهاي راديو اكتيو)، پلي وينيل كلرايد (جهت حفاظت از مواد شيميايي) و ...... انتخاب ميشود.

لباسهاي با قابليت ديد بالا (جليقه هاي شبــرنگ دار ـ فسفــري) :‌

اين گونه لباسها به منظور پيشگيري از حوادث ناشي از ضربه و برخورد و به صورت ژاكت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل كاربرد، به رنگهاي براق و از جنس­هاي مختلف ساخته شده و امكان رويت فرد را در شرايط مختلف آب و هوايي و ساعات مختلف شبانه روز فراهم مي كنند.

خريد لباس كار نياز به تحقيق و بررسي دارد. شرايط محيط كار و خطراتي كه در آن وجود دارد تاثير بسياري در انتخاب نوع پارچه دارد. پارچه انتخابي شما بايد راحتي كارگر، كارفرما و مهندس را فراهم آورده و خطرات موجود در محيط را نيز دفع نمايد. پارچه هاي انتخاب شده براي لباس كار تنوع بسيار زياد دارد و از پارچه نخي تا ويسكوز و پنبه و جين و كتان در دوخت انواع لباس كار به كار مي رود. قيمت لباس كار از مدل دوخت لباس ايمني و نوع پارچه آن تاثير مي گيرد. تمامي اطلاعات در مورد لباس كار را مي توانيد از فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا دريافت كنيد. در صورت نياز به دريافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قيمت لباس كار مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس بگيريد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.