اهميت كفش كار مناسب براي مشاغل مختلف

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

اهميت كفش كار مناسب براي مشاغل مختلف

كفش كار شايد براي خيلي از مردم مورد مهمي نباشد . اما براي افرادي كه محيط كار كارگاهي دارند و با مصالح ساختماني و يا كارگاههاي توليدي ديگر در ارتباط هستند و خطرات كاري زيادي متوجه آنها است كفش كار مناسب بسيار اهميت دارد . در انتخاب كفش كار مناسب بايد نكاتي را رعايت كرد مانند مقاومت و دوام و همچنين قيمت كفش كار . راحتي و اندازه كه توجه به اين موارد ميتواند سلامت پا و بدن را در محيط كار بالا ببرد.

كفش كار

اگر شما تمام طول روز را در يك محيط صنعتي مشعول به كار هستيد، كاري كه نيازمند فعاليت و حركت در تمامي فضاي كارگاه است، مقاومت در برابر وسوسه داشتن كفش‌هايي باكيفيت مناسب، بسيار سخت و دشوار است . كفش‌هايي كه آرامش را حين فعاليت به شما ارزاني مي‌كند.

توجه داشته باشيد كه گام برداشتن و راه‌رفتن حين فعاليت در محيط كارگاهي، با قدم‌زدن در حالت عادي كاملا متفاوت است . به همين دليل كفش‌هاي كار كاملا متفاوت با كفش‌هاي پياده‌روي است. از اين رو اگر شما در انبار آمازون مشغول به كار هستيد و يا به عنوان يك كارگر در يك محيط كارگاهي اشتغال داريد، بايد معيارهاي مشخصي را در انتخاب كفش‌هاي‌تان به كار ببنديد . به عنوان مثال كارگري كه مشغول بتن‌ريزي است، بايد الزامات اين كار را در مورد استاندارد كفش‌هايش نيز مد نظر قرار دهد . اما متاسفانه كفش‌هاي كار كمي پيدا مي‌شود كه متناسب با شرايط محيطي كار و حرفه شما ساخته و پرداخته شده باشند .

بطور مثال در كفشي كه ويژه براي كار در محيط‌هاي صنعتي طراحي شده‌است، جذب شوك وارده به كفش بر روي پاشنه متمركز است . چرا كه به لحاظ علمي، پاشنه نقطه‌اي از پاست كه بيشتر ضربات وارده به آن بر اين نقطه وارد مي‌شوند .

بايد توجه داشته باشيد، استفاده از كفش‌هاي پياده‌روي استاندارد موجب پراكنده شدن شوك بصورت كاملا يكنواخت در تمامي سطح بدن مي‌شود. كفش‌هايي كه دردهاي حاصل از پياده‌روي‌هاي طولاني مدت را ازبين مي‌برند.

رابطه كفش و تاثير آن بر روي روابط اجتماعي

اگر در انبار آمازون يا در محيط صنعتي مشغول به كار هستيد بايد از كفش هاي كار ساق بلندي كه داراي قطعات فلزي در پشت و جلو هستند استفاده كنيد .

اما اگر كار شما به گونه اي است كه روي بتن راه مي رويد ويا مدت زيادي مجبور به ايستادن روي سطح بتني هستيد مي توانيد از كفش هاي كار اسپرت استفاده كنيد توجه داشته باشيد اين نوع كفش ها به علت وزن زياد مناسب پياده روي هاي طولاني نمي باشند.

جاي تعجب نيست اگر با كفش پياده روي روي بتن كار مي كنيد و پس از مدتي سريع خسته شده و دچار درد پا مي شويد ، آيا فكر ميكنيد كفش كار مانند كفش پياده روي مي باشد؟

به لحاظ فني خير…

شايد در نظر اول اينطور به نظر برسد كه كفش كار بسيار خسته كننده است اما دقت داشته باشيد اشتباه در انتخاب كفش كار مي تواند باعث درد پا ، كمر درد ،  ناراحتي پاشنه و حتي اسپاسم در زانو گردد.

پس چطور مي توان يك كفش كار مناسب پيدا كرد و مشخصه هاي آن چيست ؟

به طور خلاصه،  ويژگي هاي اصلي يك كفش كار خوب به شرح ذيل مي باشد :

سيستم قوس پشتي

جذب شوك به طور مساوي بر روي پاي پا گسترش مي يابد.

قوس مناسب در ميانه كفي.

جلو سفت  (داراي نوار فلزي در پشت و جلو)

كفش كار توليد ايران به واسطه استفاده از چرم ايراني و تجربه بالاي توليد كنندگان ايراني كيفيت بسيار بالايي داشته و از توليدات خارجي چيزي كم ندارد. خريد كفش كار در انواع مختلف و براي مشاغل مختلف در سايت ايمن ترافيك كالا مقدور مي باشد. تنها كافي است اطلاعاتي در خصوص خطرات موجود در محيط كار خود داشته باشيد تا بتوانيد بهترين كفش كار مورد نظر خود را خريداري نماييد. در صورت تمايل مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس گرفته و اطلاعات كاملي در زمنيه قيمت كفش كار، ويژگي شاخص هر مدل و مناسب بودن آن براي مشاغل مختلف كسب نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.