انتخاب رنگ كلاه ايمني مناسب با شغل

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

انتخاب رنگ كلاه ايمني مناسب با شغل

انواع كلاه كار

به طوركلي كلاه كار به دو نوع زير تقسيم مي‌شوند كه بايد با توجه به نوع كار اقدام به خريد كلاه ايمني مناسب نمود :

كلاه ايمني نوع ۱: براي كاهش نيروي ضربه ناشي از ضربات وارد تنها به بالاي سر طراحي مي‌شود. به عنوان مثال، اين شكل از ضربه ممكن است ناشي از  چكش يا دستگاه ميخ‌كوب و يا هر وسيله ديگري از بالا باشد.

كلاه ايمني نوع ۲: براي كاهش نيروي ناشي از ضرباتي كه ممكن است در بيرون از مركز و از طرفين و يا از بالاي سر باشد طراحي مي‌شود. به عنوان مثال، اين شكل از ضربه ممكن است ناشي از تماس با گوشه تيز يك تير جانبي باشد.

قوانين استفاده از كلاه ايمني مهندسي و ساختماني

استفاد از وسايل محافظتي در هر پروژه عمراني جزء ضوابط لازم براي شروع و اجراي كار است، از اين رو، شرايط استفاده از كلاه كار كه بر طبق مقررات ملي ساختمان تدوين شده است در زير شرح داده مي‌شود:

در كليه عمليات ساختماني كه در آنها احتمال وارد آمدن جراحات به افراد در اثر سقوط فرد يا سقوط وسايل و تجهيزات و مصالح وجود دارد، بايد از‌ كلاه‌هاي ايمني استفاده شود.

پوسته كلاه بايد از مواد سخت و بادوام ساخته شود، تمام لبه‌هاي آن گرد و پرداخت شده نيز باشد. پوسته كلاه بايد به طور محكم به كلاف يراقي كه روي سر كاربر جاي مي‌گيرد متصل شود و فاصله آزاد بين كلاف يراق و پوسته كلاه نبايد از ۱۹ ميلي‌متر كمتر باشد.

كلاه‌هاي ايمني نو يا آنهايي كه قبلاً مورد استفاده قرار گرفته بايد قبل از اين كه در اختيار كارگران قرار گيرد، توسط اشخاص ذي‌صلاح كنترل و اجازه استفاده از ‌آنها صادر شود.

كليه اشخاصي كه در امر ساخت، حمل و ريختن بتن اشتغال دارند بايد به پوتين و دستكش حفاظت مجهز باشند.

در برپايي، نصب و انجام ساير كارهاي فلزي بايد وسايل حفاظت فردي از قبيل كلاه ايمني پوشيده شود.

رنگ كلاه ايمني

رنگ كلاه كار به نوع پروژه، بخش، شركت، صنعت و برخي شرايط ديگر بستگي دارد، ولي به طوركلي به موارد زير تقسيم مي‌شود:

سفيد: مناسب هر مهندس (عمران، مكانيك، برق)، كارفرمايان، معماران، نقشه‌برداران

آبي: براي برق‌كاران، نجاران و ساير افراد فني

قرمز: براي آتش‌نشانان

سبز: براي مسئولين ايمني، پرسنل بهداشت و محيط زيست

خاكستري: براي بازديد كنندگان از سايت و خدمه

زرد: براي كارگران

قهوه‌اي: براي جوشكارها و افرادي در موقعيتي با گرماي شديد قرار دارند.

خوشبختانه امروزه كلاه ايمني در تنوع بسيار بالايي در ايران توليد مي شود و هر فردي با هر توانايي شغلي مي توانند بهترين كلاه ايمني متناسب با شغل خود را از سايت ايمن ترافيك كالا خريداري نمايند. خريد كلاه ايمني مطابق با شغل و خطرات موجود در محيط كار امري بسيار ضروري است. در صورت تمايل مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس گرفته و از مشاوره رايگان در زمينه قيمت كلاه كار در انواع مختلف، نوع كلاه ايمني و متريال به كار رفته در ساخت آن با مشاوران و كارشناسان ما مشاوره رايگان داشته باشيد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.