ويژگي هاي يك لباس كار خوب

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

ويژگي هاي يك لباس كار خوب

لباس كار متناسب با محيط كار

استفاده از لباس و پوشش‌هاي ايمني در خيلي از مشاغل با توجه به نوع كار و محيط كار لازم و ضروري به نظر مي‌رسد. استفاده از لباس و پوشش‌هاي ايمني مناسب مي‌تواند سبب شد كه از تماس با هرگونه مواد آلوده از سموم دفع آفات گرفته تا آلودگي‌هاي راديواكتيو جلوگيري شود.

به هنگام خريد لباس كار بايد به دنبال لباسي باشيد كه داراي آستين‌هاي بلند بوده و به گونه‌اي باشد كه با پوشيدن آن تمام قسمت‌هاي بدن از پا گرفته تا سر كاملاً پوشيده شود. لباس كار بايد به گونه‌اي مطلوب باشد كه در هر نوع شرايط آب و هوايي بتوان از آن استفاده نمود.

لباس و پوشش‌هاي ايمني كه براي حفاظت اشخاص استفاده مي‌شود معمولاً به صورت يك پوشش سرتاسري تنه دست‌ها و پاها هستند و مي‌توانند تمام قسمت‌هاي بدن فرد را از تماس با اشياء آلوده در محيط حفاظت كنند.

با توجه به شرايط كار هر يك از كارگران نياز است كه از لباس كاري كه متناسب با محل كارشان است در محيط كاري خود استفاده كنند.

بررسي انواع و اقسام لباس‌هاي كار و جنس آن‌ها

شرايط و محيط كاري لباس و پوشش ايمني مورد نياز خود را طلب مي‌كند. براي مثال در محيط‌هايي كه گرما زياد است. لباس كارهايي كه در ساختار الياف آن پارچه به كار رفته طبيعي‌تر باشد در اين صورت از نظر تبادل حرارتي اين نوع لباس و پوشش‌هاي ايمني از تبادل حرارتي بهتري برخوردار هستند و در نتيجه كارگر و يا كسي كه آن را پوشيده است احساس بهتري خواهد داشت.

لباس و پوشش‌هاي ايمني با توجه به شرايط كاري توليد و استفاده مي‌شوند. براي مثال براي آتش نشان‌ها نياز است كه لباس كاري بپوشند كه بتواند تحمل حرارت بالا را داشته باشد. همچنين لباس كارهايي كه عايق رطوبت و سرما هستند از ديگر انواع لباس و پوشش‌هاي ايمني به شمار مي‌روند كه بيشتر در سردخانه‌ها استفاده مي‌شوند.

 نوع ديگر از لباس كارها لباس‌هايي هستند كه مي‌توانند در برابر مواد شيميايي و همچنين راديو اكتيو حفاظت خوبي را از شخصي كه لباس به تن كرده به عمل آورند در توليد اين نوع از لباس‌ها از پارچه‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود.

جنس لباس و پوشش‌هاي ايمني كه قابليت مقاومت در برابر حرارت و گرماي زياد را دارد معمولاً با پوشش آلومينيوم است و قادر خواهد بود كه ۹۰ درصد اشعه مادون قرمز را از خود دفع كنند.

ويژگي‌هاي اصلي لباس و پوشش‌هاي ايمني چيست؟

لباس و پوشش‌هاي ايمني كه براي مقابله با خطرات مختلف در زمان كار انتخاب مي‌شود بايد به گونه‌اي باشد كه تا حد ممكن از احتمال رخ دادن خطرات و صدمات به شخص استفاده كننده از آن جلوگيري كند. در ادامه ما به بيان برخي از اين ويژگي‌هاي مهم و اساسي مي‌پردازيم:

– لباس كار در محيط‌هاي آلوده به مواد شيميايي بايد به گونه‌اي باشد كه داراي آستين بلند بوده و كاملاً سرتا پاي شخص را بپوشاند تا از نفوذ آلودگي به داخل خود جلوگيري كند.

– لباس كار نبايد از نظر سايز و اندازه نا متناسب باشد.

– لباس و پوشش‌هاي ايمني كارگران و كاركناني كه در نزديكي ماشين آلات صنعتي و يا با آن‌ها كار مي‌كنند بايد به گونه‌اي باشد كه به هيچ وجه هيچ بخشي از لباس پاره نبوده و از آويزان نمودن كليد، ابزار و ساعت به لباس خود جداً خودداري كنند.

– لباس و پوشش‌هاي ايمني كارگراني كه در محيط‌هاي قابل انفجار يا مسموم كننده كار مي‌كنند نبايد داراي جيب و يا لبه باشد زيرا گرد و غبار و مواد آلوده و مسموم بر روي لبه‌هاي لباس مي‌ماند.

– جنس لباس و پوشش‌هاي ايمني بايد با توجه به شرايط كاري و مواد و محيطي كه قرار است فرد در آن كار كند انتخاب شود.

– لباس و پوشش‌هاي ايمني مخصوص مقابله با حرارت بايد به گونه‌اي باشد كه كلاه، دستكش و كفش و … همگي سرهم و يك تكه باشند.

– لباس كار كساني كه در مكان‌هاي آلوده به راديو اكتيو و اسيدي كار مي‌كنند بايد كلاه و دستكش و كفش و … همگي يك سره باشند و به گونه‌اي باشد كه به هيچ موجه اين گونه مواد نتوانند وارد لباس شوند

خريد لباس كار نياز به تحقيق و بررسي دارد. شرايط محيط كار و خطراتي كه در آن وجود دارد تاثير بسياري در انتخاب نوع پارچه دارد. پارچه انتخابي شما بايد راحتي كارگر، كارفرما و مهندس را فراهم آورده و خطرات موجود در محيط را نيز دفع نمايد. پارچه هاي انتخاب شده براي لباس كار تنوع بسيار زياد دارد و از پارچه نخي تا ويسكوز و پنبه و جين و كتان در دوخت انواع لباس كار به كار مي رود. قيمت لباس كار از مدل دوخت لباس ايمني و نوع پارچه آن تاثير مي گيرد. تمامي اطلاعات در مورد لباس كار را مي توانيد از فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا دريافت كنيد. در صورت نياز به دريافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قيمت لباس كار مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس بگيريد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.