استانداردهاي لازم براي ساخت و توليد كلاه ايمني

كلاه ايمني، انواع و استانداردها

آيا مي‌توان تصور كرد كه يك سرباز در خط مقدم جنگ بدون كلاه باشد؟ كلاه ايمني ساختماني و مهندسي در كارهاي ساختماني نيز چنين تمثيلي دارد. اين كلاه ها را مي‌توان نوعي كلاه مخصوص كار ناميد كه براي محافظت از سر در برابر برخورد و يا سقوط آوار و ساير خطرات در كارگاه عمراني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

پوشيدن كلاه ايمني يك الزام اجباري است كه توسط OSHA (اداره ايمني و بهداشت كار) تعيين شده است كه كارفرمايان را ملزم به تهيه آن براي مهندسين، كارگران و كليه عوامل حضور يافته در پروژه مي‌كند. پس براي خريد كلاه ايمني مناسب شغل خود با ما همراه باشيد.

اهميت استفاده از كلاه كار

از آنجا كه صدها نفر از كارگران در سال از صدمات ناشي از مرگ در حين كار جان مي‌سپراند، استفاده از وسايل محافظتي همانند كلاه ايمني مهندسي عمران اجتناب‌ناپذير مي‌نمايد. اگرچه فوايد پوشيدن كلاه كار آشكار است، اما اين پرسش همچنان باقي مي‌ماند: آيا يك كارگر در صورت عدم تهديد ظاهري همچنان مي‌تواند كلاه به سر داشته باشد؟ پاسخ بله است. در حقيقت، دفاع از كارگران در برابر خطرات ناگهاني، همان چيزي مي‌باشد كه استفاده از كلاه ايمني را ضروري كرده است

استانداردهاي كلاه ايمني

OSHA داراي دو استاندارد است كه الزامات كلاه كار را تعيين مي‌كند:

۲۹ CFR 1910.135 بر الزامات كلاه كار براي كارگران صنعتيِ عمومي اشاره دارد.

۲۹ CFR 1926.100 بر الزامات محافظت از سر براي كارگران ساختماني، تخريب و نوسازي اشاره دارد.

هر دو استاندارد، كارگران را ملزم به استفاده از كلاه ايمني مي‌داند كه احتمال آسيب ديدگي سر در اثر ضربه، افتادن اشيا و يا شوك الكتريكي وجود دارد.

اين بدان معناست كه كارفرمايان بايد با تهيه كلاه‌هاي استاندارد، اطمينان حاصل كنند كه كاركنان در شرايط زير از پوشش‌هاي محافظتي استفاده مي‌كنند:

هنگامي كه اشيا و يا تجهيزات از بالا سقوط كرده و احتمال افتادن آنها بر روي سر كارگران وجود داشته باشد.

هنگامي كه ممكن است سر كارگران به سمت اجسام ثابت مانند تكيه گاه‌ها، تيرهاي ساختماني و يا تجهيزات ديگر برخورد كند.

وقتي اين احتمال وجود دارد كه سر كارگران در تماس با وسايل الكتريكي و در نتيجه خطر برق گرفتگي وجود داشته باشد.

در همه موارد، كلاه ايمني مهندسي عمران بايد الزامات استاندارد OSHA را برآورده كند.

همچنين ۲ معيار براي آزمون كلاه ايمني عبارتند از:

دماي پايين: كلاه ايمني مشخص شده با عبارت (LT) نشان مي‌دهد كه كلاه كار هنگامي كه در دماي ۳۰- درجه سانتي‌گراد (۲۲- درجه فارنهايت) باشد، تمام شرايط آزمايش استاندارد را برآورده كند.

قابليت ديد بالا: كلاه ايمني كه با عبارت (HV) مشخص شده باشد، نشان مي‌دهد كه كلاه تمام رنگ‌هاي مورد نياز براي تست استاندارد را رعايت كرده است، اين شامل آزمايشاتي براي رنگ‌پذيري و شب‌تابي است.

خوشبختانه امروزه كلاه ايمني در تنوع بسيار بالايي در ايران توليد مي شود و هر فردي با هر توانايي شغلي مي توانند بهترين كلاه ايمني متناسب با شغل خود را از سايت ايمن ترافيك كالا خريداري نمايند. خريد كلاه ايمني مطابق با شغل و خطرات موجود در محيط كار امري بسيار ضروري است. در صورت تمايل مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس گرفته و از مشاوره رايگان در زمينه قيمت كلاه كار در انواع مختلف، نوع كلاه ايمني و متريال به كار رفته در ساخت آن با مشاوران و كارشناسان ما مشاوره رايگان داشته باشيد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.