تجهيزات ايمني مورد نياز جوشكاري

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

تجهيزات ايمني مورد نياز جوشكاري

قوانين ايمني جوشكاري

رعايت مسائل و نكات ايمني در حرفه‌ي جوشكاري يكي از مهمترين فاكتورهايي مي‌باشد كه جوشكاران و مسئولان كارگاه‌ها بايد بدان توجه داشته باشند و آنها را مو به مو در هنگام كار پياده كنند . بايد توجه داشت كه در صورت ناديده گرفتن نكات ايمني و رعايت نكردن اين نكات ، خسارات جبران ناپذير مالي و جاني رخ مي‌دهد كه عواقب ناگوار و جبران ناپذيري در پي خواهند داشت. در حين كار كردن با وسايل الكتريكي احتمال برق گرفتگي جوشكار وجود دارد ، بنابراين يك جوشكار بايد نكات ايمني را رعايت كند و از تجهيزات ايمني مناسب استفاده كند، زيرا بي احتياطي در حين كار باعث برق گرفتگي و در نهايت بيماري يا مرگ خواهد شد .

تجهيزات مورد نياز براي ايمني جوشكاري

تجهيزات مورد نياز براي انجام عمليات جوشكاري موضوعي بسيار مهم و حياتي در اين حرفه مي‌باشد كه مستقيما با سلامتي فرد جوشكار در ارتباط بوده لذا همواره بايد قبل از شروع عمليات جوشكاري از در اختيار داشتن اين تجهيزات ايمني مطمئن باشيم . تجهيزاتي نظير عينك جوشكاري ، لباس كار مخصوص جوشكاري ، كفش كار جوشكاري ، عينك ايمني جوشكاري ، ماسك تنفسي مناسب در مكان‌هايي كه رفت و آمد هوا وجود ندارد .

لباس كار مناسب جوشكاري

در رابطه با لباس كار مناسب جوشكاري بايد توجه داشت كه لباس كار جوشكاري بايد به اندازه كافي مقاوم و ضخيم باشند تا بواسطه ضخامت و جنس خود امكان نفوذ اشعه‌هاي خطرناك ناشي از قوس حداقل شود يا به صفر برسد اشعه هاي قوس، نور نامرئي و مرئي بسيار قوي توليد مي‌كنند كه مي توانند چشم و پوست را بسوزانند اين اشعه را نمي‌توان ديد اما وجود دارند اين اشعه‌ها پوست را به سرعت ميسوزانند و سوختگي شبيه به آفتاب سوختگي را به وجود مي‌آورند .

همچنين بايد توجه داشت كه سر آستين‌هاي لباس كار جوشكاري بايد كاملا بسته شود تا جرقه و ذرات مذاب وارد آن نشود بدين منظور استفاده از باندهاي كشي يا بند سر دستكش‌ها پيشنهاد مي‌شود .

كفش كار مناسب جوشكاري

در هنگام انجام عمليات جوشكاري شايد پاشيدن براده‌هاي داغ و ريز فلز در حين جوشكاري روي پايتان فقط آن را كمي بسوزاند ، اما در حين انجام كار همين حس بسيار گزنده مي‌تواند حواس شما را در طول انجام كار به‌ شدت پرت كند و منجر به بروز حادثه‌هاي خطرناك و غير قابل جبراني شود. پوشيدن كفش ايمني با روكش غير پلاستيكي، منعطف و البته مستحكم، هم مي‌تواند مانع از خستگي مفرط شما در طول ساعت‌هاي طولاني سرپا ايستادن شود و هم مراقب نسوختن پاي شما باشد.

در نتيجه براي محافظت از پاهاي خود در هنگام عمليات جوشكاري توجه داشته باشيد كه از كفش‌هاي مناسبي كه در بالا گفته شد همواره استفاده نماييد و در نظر داشته باشيد كه از كفش‌هاي ساق بلند كفش كار و يا پوتين كار نسوز استفاده نماييد .

عينك و شيلد مناسب جوشكاري

بايد توجه داشت كه براي جوشكاري استفاده از عينك و نقاب و يا شيلد مخصوص جوشكاري امري واجب و ضروري مي‌باشد زيرا در موقع برقراري قوس و پس از آن دو نوع اشعه غير مرئي به وجود آمده است كه براي چشم و پوست مضر است. در صورت مشاهده نقاط سفيد جلوي چشم پس از برداشتن عينك بايد از عينك با شيشه تيره‌تر و در صورت نديدن حوضچه جوش بايد از عينك با شيشه روشن‌تر استفاده كرد.

به دليل اثر نامطلوب اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز در هنگام ايجاد قوس بايد از نقاب دستي براي جوشكاري هاي كوتاه و براي جوشكاري‌هاي بلند مدت از نقاب هاي ثابت قرار گيرنده روي سر استفاده كرد.

ايمن ترافيك كالا به عنوان يكي از بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي فروش تجهيزات ايمني آماده فروش انواع تجهيزات ايمني اعم از لباس كار، كفش كار، كلاه ايمني، ماسك ايمني، دستكش ايمني و ... است. در صورت نياز به خريد هر يك از اين تجهيزات از فروشگاه ايمن ترافيك كالا ديدن نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تمرین جوشکاری خوب

در جوشکاری معمولا فقط به دنبال ایجاد یک خط مستقیم نیستیم. در عوض با انبر جوشکاری اتصالات حلقه ای شکل ایجاد کنید. در واقع به دنبال انجام یک حرکت دایره ای گسترده باشید. این امر موجب می شود جوش شما استحکام بیشتری داشته باشد. با استفاده از این تکنیک شما یک خط جوش زیبا و بودن عیب خواهید داشت.چرا ضد آفتاب می زنیم جوش می زنیم؟

آماده شدن جهت انجام جوشکاری قبل از شروع آن

  • چند نکته وجود دارد که اگر قبل از اجرای جوشکاری به آنها توجه کنید می توان موفقیت خوبی داشته باشید.
  • سطح فلز خود را تمیز کنید. با استفاده از برس سیمی، سنباده و محصولات مناسب برای تمیز کاری این عمل را می توان انجام داد.
  • محلی را که تمیز کردید با یک بتونه بپوشانید. چراکه فلز را بعد از تمیز کاری روی زمین قرار می دهید که امکان دارد آلوده به گرد و غبار و محصولات خوردگی شود.
  • نوک الکترود را چک کنید که آلودگی نداشته باشد. این امر امکان دارد به تمیزی جوش شما آسیب برساند.
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد