چراغ‌هاي راهنمايي و مشكل گردش به چپ

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

چراغ‌هاي راهنمايي و مشكل گردش به چپ

چراغ‌هاي راهنمايي و مشكل گردش به چپ

خريد چراغ راهنمايي  مناسب براي خيابان هاي شهر يكي از بهترين راه حل هاي رفع مشكل گردش به چپ در ايران مي باشد. يكي از مواردي كه در چهار راههاي معمولي كشور مي‌توان از آن نامبرد مشكل همزماني چراغ سبز عابر و ماشين‌هايي است كه در چهار راه قصد گردش به چپ دارند و با وجود اينكه عابر بعنوان عنصر ترافيكي لحاظ شده و اخيراً براي تجاوز به خط عابر جريمه هم در نظر گرفته شده، با اين حال به اينترتيب عملاً در ترافيك چهار راه در مواجهه رويارو با هجوم وسايل نقليه كه در رقابت براي عبور از چهار راه هستند قرار مي‌گيرد. اين مشكل نه تنها براي عابر پياده بلكه براي وسايل نقليه‌اي كه در خيابان مقابل اند و قصد حركت مستقيم را دارند در مواجهه با ماشين‌هايي كه قصد گردش به چپ را دارند وجود دارد، راه حل زير ساده، از نظر كيفي مطلوب و هم از نظر كمي مقرون به صرفه است و هم با ايجاد كاهش سطح ترافيكي براي عابر و رانندگان خودروها برخلاف تصور در زمان رفت‌وآمد آنها صرفه جويي مي‌شود. آنچه كه مي‌توان بعنوان يك چهار راه استاندارد در نظر گرفت با توجه به آنچه كه از كشورهاي قانونمند و پيشرو در اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي مي‌دانيم به اينترتيب است:

۲۰۰–۱۰۰ متر قبل از هر چهار راه مسيرهاي گردش به چپ و غير آن با فلشهاي راهنما روي سطح جاده به دو ناحيه با نسبت عرضهاي ۱:۲ (با فرض تساوي احتمال عبور در هر سه جهت: راست، مستقيم و چپ) با ايجاد خط ممتد تقسيم مي‌شود.

در انتهاي اين مسير پس از تقسيم ماشينها در سر چهار راه ابتدا چراغ راهنمايي گردش به چپ ماشين‌هايي را كه گردش به چپ دارند هدايت كرده و در طي اين مدت چراغ راهنمايي عابر يا عبور مستقيم به رنگ قرمز است.

سپس چراغ راهنمايي گردش به چپ قرمز شده و همزمان چراغ راهنمايي عبور مستقيم و عابر پياده در دو طرف مسير سبز مي‌شود.

اين وضعيت بترتيب براي گذر از خيابان مجاور در سمت راست انجام مي‌شود تا پس از يك دور كامل دور چهار راه به نقطه اول بازگردد.

البته شكل كلي چهار راه بايد خيابانهاي حاشيه‌اي گردش به راست را داشته باشد كه معمولاً با گوشه‌هاي مثلثي شكل چهار طرف چهار راه هم در نظر گرفته مي‌شوند، در اين بين تنها مواردي كه بايد اضافه شوند استفاده از چراغهاي راهنمايي در سر چهار راه كه علاوه بر مسير مستقيم مسير گردش به چپ را هم بطور مجزا نشان مي‌دهند و نيز ايجاد خطوط ممتد و پيكانهاي راهنما روي سطح خيابان قبل از چهار راه در صورت موجود نبودن است.

براي چهار راههايي كه شكل توصيف شده را ندارند و امكان تغيير آن هم موجود نيست، با بازبيني روي عملكرد ترافيك و تصحيح چراغ‌هاي راهنمايي مي‌توان با كنترل درست چراغها از تلاقي همزمان رفت‌وآمد تا حد امكان جلوگيري بعمل آورد و از تنش مواجهه همزمان وسيله نقليه با عابر پياده يا وسيله نقليه كاست.`

خريد انواع چراغ راهنمايي

فروشگاه ايمن ترافيك كالا امكان خريد انواع چراغ راهنمايي مناسب براي هر نوع چهارراه يا معابر ديگر را فراهم نموده است. براي مشاهده انواع چراغ راهنمايي و خريد اينترنتي مي توانيد به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه نموده و در صورت نياز به اطلاعات بيشتر در اين زمينه با شماره هاي داخل سايت تماس حاصل نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.