نقد و بررسي استوانه ترافيكي

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

نقد و بررسي استوانه ترافيكي

نقد و بررسي تخصصي

انعطاف پذيري و مقاومت، دو ويژگي هستند كه استوانه ايمني را به يكي از پركاربردترين محصولات ترافيكي و ايمني تبديل كرده اند . استوانه ترافيكي فنري با انعطاف پذيري هنگام برخورد باعث جلوگيري از بروز حادثه و خسارت براي افراد پياده و دوچرخه‌سوار شده و در عين حال بدليل ساختار مقاومي كه دارد، بارها و بارها پس از برخورد وسايل نقليه، به شكل اوليه خود باز خواهد گشت.

دامنه ي كاربرد

دامنه گسترده كاربرد اين محصول نيز آن را به محصولي پرفروش و جذاب تبديل كرده است. در محوطه‌هاي كارگاهي جاده‌اي و شهري؛ پاركينگ‌هاي عمومي و اختصاصي، مجموعه‌هاي ورزشي و در خيابان، نقش جداكننده مسير و هدايت وسايل نقليه به مسيري خاص و به دور از محدوده خطر برعهده دارد. اين محصول در ابعاد مختلف، مي‌تواند به تنهايي، يا به عنوان مكمل ديگر محصولات ترافيكي مانند جداكننده پلاستيكي مورد استفاده قرارگيرد.

توليد كننده استوانه ايمني فنري

در ساخت انواع استوانه ايمني ترافيكي از روش تزريق با سنبه و ماتريس و از تركيبات متفاوتي استفاده مي‌گردد كه در طول عمر محصول و مقاومت آن در برابر سرما، گرما و ضربه و فشار تاثيرگذار خواهد بود. تركيب استاندارد ساخت استوانه ايمني PE يا پلي اورتان است. اين نوع استوانه ايمني از انعطاف پذيري و مقاومت قابل قبولي برخوردار است. در نوع ارزان‌تر استوانه ايمني از تركيبات PVC (پي‌وي‌سي) نو يا بازيافتي استفاده مي‌گردد كه طبعاً از طول عمر و مقاومت پايين‌تري برخوردار خواهد بود، ليكن كار استوانه ايمني را انجام مي‌دهد. اخيراً در توليد استوانه ايمني از مواد EPDM استفاده مي‌گردد كه علاوه بر قيمت پايين‌تر از پلي‌اورتان از طول عمر و كيفيت مشابه برخوردار است كه بنا به سفارش مشتري از هركدام از تركيبات فوق قابل استفاده در محصول خواهد بود.

انواع استوانه ايمني ترافيكي

استوانه ايمني در ۳ ارتفاع متفاوت ۴۵ سانتي‌متر، ۷۵ سانتي‌متر و ۹۰ سانتي‌متر و در رنگ‌هاي قرمز، زرد و سبز جهت سفارش موجود است. شبرنگ نصب شده روي استوانه با عرض ۷ سانتي‌متر نيز به صورت استاندارد در دو رديف و به رنگ سفيد لانه زنبوري است..

نصب استوانه ايمني

در مورد نصب استوانه ايمني، بايستي ابتدا كاربري آن را مشخص نمود. در صورتي كه به صورت پرتابل در كنار محوطه‌هاي كارگاهي مانند ساختمان‌سازي يا جاده‌سازي استفاده گردد، بهتر است بدون پيچ و به صورت “بگذار، بردار” استفاده گردد. در غير اين صورت بايستي مراحل زير را طي كنيد:

۱- ابتدا تمامي استوانه‌هاي ايمني را روي سطح مورد نظر در امتداد يكديگر بچينيد. در اين مرحله براي دقت بيشتر مي‌توانيد از تراز استفاده كنيد تا پس از نصب دچار مشكل نگرديد.

۲- جهت مشخص كردن محل سوراخ كردن زمين با استفاده از گچ، اسپري رنگ و يا سنبه محل قرارگيري پيچ و رولپلاك روي زمين را مشخص كنيد.

۳- با استفاده از دريل مخصوص، زمين را سوراخ كرده و رولپلاك را درون آن قرار دهيد. در اين مرحله به ضخامت سوراخ و پيچ مورد استفاده خود دقت كنيد كه رولپلاك در جاي خود حركت نكند.

۴- رولپلاك پس از نصب در زمين از محل مخصوص گسسته شده و خارهاي تعبيه شد در بخش بيروني آن با سطح اطراف درگير مي‌گردد. ليكن در صورتي كه مي‌دانيد قرار است استوانه را بعدا از جاي خود جدا كنيد، بهتر است پيش از قراردادن رولپلاك در داخل زمين، سطح داخلي سوراخ ايجاد شده را آغشته به چسب كنيد.

۵- پس از قراردادن رولپلاك داخل زمين، مجددا قطعات استوانه را در جاي خود قرارداده و آن‌ها را به وسيله پيچ و واشر همراه محصول، در جاي خود محكم كنيد.

نكته: هرگز سوراخ را از روي استوانه در زمين ايجاد نكنيد. اين كار باعث ترك خوردن و از بين رفتن استوانه خواهد شد.

سخن پاياني

استوانه ترافيكي يكي از مورد نيازترين تجهيزات ترافيكي هستند.كه با توجه به كاربردهاي زيادي كه دارند در مكان‌هاي عمومي و يا ملك‌هاي شخصي مورد استفاده قرار مي‎گيرند. انعطاف پذيري بالا، مقاومت در برابر شرايط جوي متغير، تحمل تابش اشعه خورشيد.و در نهايت مقاومت در برابر ضربه، از جمله مواردي است.كه يك استوانه ترافيكي استاندارد بايد داشته باشد. براي خريد استوانه ترافيكي استاندارد مي‌توانيد به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه كنيد و تجهيزات مورد نياز خود را از طريق تماس با كارشناسان اين مجموعه خريداري فرماييد

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.