دانستني هايي درباره استوانه ترافيكي

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

دانستني هايي درباره استوانه ترافيكي

استوانه ترافيكي

علائم و تجهيزات ترافيكي نيز تعداد و انواع مختلفي دارند و هر يك با زبان علامت، با رانندگان سخن مي‌گويند. در اين ميان، برخي از علائم و تجهيزات ترافيكي وجود دارند كه هم بسيار پركاربرد هستند و شكل و شمايل زيبايي دارند، به اين معنا كه علاوه بر زبان گفتاري دستوري، از زيبايي و كارايي مناسبي برخوردارند و به راحتي در ذهن رانندگان جا مي‌افتند.

هر راننده مقصدي دارد و رسيدن به مقصد در كمال صحت و سلامت، هدف اصلي در رانندگي است و اين موضوع مهم، ممكن نمي‌شود؛ مگر با رانندگي طبق قوانين و مقرارات، بهره مندي از راه و جاده استاندارد و مهمتر از آن، وجود علائم و تجهيزات ترافيكي از جمله استوانه ترافيكي .

استوانه ترافيكي؛ محدود كننده اي پركاربرد

در كنار تابلوها و تجهيزات ترافيكي كه ممكن است يك حكم دائمي را صادر كنند، مانند تابلوي ورود ممنوع، برخي تجهيزات هم وجود دارند كه دستورات موقتي را صادر مي‌كنند و البته وقتي حكم دائمي هم مي‌دهند، باز هم قابل پيروي هستند؛ مثلا استوانه ترافيكي كه در موارد مختلف به كار مي‌رود.

استوانه ترافيكي به عنوان يكي از پركاربردترين تجهيزات ترافيكي، اهداف مختلفي را شامل مي‌شود از جمله محدود و تقسيم كردن مسير. اين محدويت و تقسيم بندي كه مي‌تواند علت موقتي يا دائمي داشته باشد، رانندگان را مجاب مي‌سازد تا در مسير تعيين شده توسط استوانه ترافيكي برانند.

نكته مهم درباره استوانه ترافيكي، جنس آن است كه از مواد پلي پورتان با خاصيت انعطاف پذيري بسيار بالا ساخته شده تا با توجه به امكان برخورد وسايل نقليه با آن و هچنين قرار گرفتن زير نورآفتاب و بارش برف و باران، بتواند براي مدت زمان زيادي دوام بياورد.

نحوه قرار گرفتن آن در جاده يا خيابان هم به صورتي است كه هرگز باعث تغيير مسير ناگهاني نمي‌شود و وجود برچسب روي استوانه ترافيكي همراه با رنگ هاي متنوع و استاندارد آن، رانندگان را از محدوديت‌ها و تغيير مسير به نحوي آگاه مي‌سازد كه بتوانند به موقع عكس العمل از خودشان نشان دهند.

تنوع فراوان استوانه ترافيكي

وقتي از استوانه ترافيكي صحبت مي‌كنيم، بايد آگاه باشيم كه درباره يكي از تجهيزات ترافيكي سخن مي‌گوييم كه تابع استانداردهايي خاص است، استانداردهايي كه شكل و نوع يك استوانه ترافيكي را تحت الشعاع خودش قرار مي‌دهد.

نصب شبرنگ ترافيكي روي يك استوانه ترافيكي از جمله اين استانداردها است تا استوانه ترافيكي هم در روز و هم به ويژه در شب به خوبي ديده شود. درباره كيفيت و جنس استوانه ترافيكي نيز استاندارد خاصي وجود دارد چون استوانه ترافيكي بايد از جنسي ساخته شود كه زود از بين نرود، به ويژه از اين نظر كه قرار است چندين سال زير نور آفتاب وشرايط جوي سخت مانند برف‌و باران قرار گيرد يا بارها توسط خودروها صدمه ببيند.

وجود آنتي يوووي و آنتي اكسيدان و آنتي استاتيك در جنس استوانه ترافيكي نيز باعث مي‌شود تا قابليت ضربه پذيري تا حدود 20 هزار مرتبه در آن به وجود بيايد و اين واقعا موضوعي مهم محسوب مي‌شود.

استوانه ترافيكي و موارد استفاده متعدد

استوانه ترافيكي، يكي از تجهيزات ترافيكي است كه موارد استفاده متعددي دارد. از جمله موارد استفاده از استوانه ترافيكي مي‌توان به پياده روها، جاده‌ها و بزرگراه ها و خيابان‌ها، استفاده به عنوان تجهيزات پاركينگي، تفكيك مسير وسايل نقليه و علامت گذاري حاشيه راه‌ها و مسيرهاي گوناگون اشاره كرد.

خريد استوانه ترافيكي

براي خريد استوانه ترافيكي استاندارد مي‌توانيد به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه كنيد و تجهيزات مورد نياز خود را از طريق تماس با كارشناسان اين مجموعه خريداري فرماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.