تاريخچه سرعت گير و تفاوت آن با سرعت كاه

تاريخچه سرعت گير

سرعتگير ها و سرعت كاه ها تجهيزاتي هستند كه به دليل طراحي بخصوصي كه دارند. از سرعت وسيله هاي نقليه مي‌كاهند. سرعتگيرها به دو دسته كلي پلاستيكي و لاستيكي تقسيم مي شوند.  قيمت سرعت گير لاستيكي نسبت به سرعتگير پلاستيكي بالاتر است. حال به گذشته سرعت گير بپردازيم.

گزارشات متعددي در مورد اولين سرعتگير وجود دارد كه قديمي ترين اين گزارشات توسط New York Times و در تاريخ ۷ ژوئن سال ۱۹۰۶ منتشر شده است. طبق اين گزارش اولين سرعتگير دنيا در Chatham واقع در New Jersey  نصب شده است. اين سرعتگير در نزديكي محل عبور عابرين پياده نصب شد و در حدود ۵ اينچ(۱۲ تا ۱۳ سانتيمتر) ارتفاع داشت. البته در آن زمان ميانگين حداكثر سرعت اتومبيل ها ۳۰ mph(50kmph) بود. اولين سرعتگير در اروپا در سال ۱۹۷۰و در شهر Delft هلند ساخته شد.

تعاريف, تفاوتها و شباهتها

در واقع تفاوتهاي اساسي و برخي تشابهات ميان Bump و Hump وجود دارد كه ارائه تعريف براي هر يك از اين دو وسيله به آشكار شدن اين تفاوتها و تشابهات كمك ميكند.

سرعت گير(Bump):

ابزاري براي كنترل سرعت وسايل نقليه است. طبق استانداردهاي موجود ارتفاع بلند ترين نقطه يك سرعت گير بايد ۳ تا ۴ اينچ(۷تا ۱۰cm), حداكثر طول آن ۱ فوت(۳۰cm) وعرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد.

 استفاده از سرعت گير در اماكني توصيه ميشود كه حداكثر سرعت وسايل نقليه از ۵تا ۱۰ مايل) ۱۵ كيلوتر)تجاوز نميكند. پاركينگها يا مراكز خريد به عنوان بهترين اماكن براي نصب اين وسيله ميباشد. نصب اين وسيله در اماكن و معابري كه محل رفت و آمد عمومي هستند مناسب نيست و معمولا باعث ايجاد مشكل براي وسايل نقليه ميشود.

 سرعت كاه(Hump):

از اين ابزار با نام سرعتگير ملايم(Gentle Bump) نيز ياد ميكنند. ارتفاع سرعت كاه به ۳تا ۴ اينچ(۷تا ۱۰ سانتيمتر) ميرسد, عرض آن به اندازه عرض خيابان محل نصب است و طولي ما بين ۱۲تا ۱۴ فوت(۳٫۵تا ۴٫۲ متر) دارد. طول سرعت كاه ممكن است به ۲۲ فوت(۶٫۷ متر) نيز برسد, در چنين مواقعي به آن Speed Table نيز ميگويند.

امروزه استفاده از سرعت كاه(نه سرعت گير) در مناطق و معابر مسكوني و همچنين مناطقي كه مسير اصلي اتوبوس, آمبولانس و اتومبيلهاي اورژانسي ديگر نيستند متداول است كه سرعت عبور از آنها نبايد از ۱۰ تا ۲۰ مايل(۱۵تا ۳كيلومتر) تجاوز كند. بر خلاف Bump, Humpها معمولا به صورت سري چند تايي با فاصله معين در طول يك مسير نصب شوند تا سرعت وسايل نقليه قبل و بعد از هر Hump كنترل شود.

 وسعت كاربري

در مورد كاربرد اين ابزار در ابتدا بايد به اين نكته اشاره كرد كه نصب سرعتگير(Bump) در كليه معابر به غير از پاركينگها مخالف قانون است ولي سرعتكاه(Hump) ميتواند با رعايت شرايط و ضوابطي خاص نصب شود.

سرعتكاه در برخي شهرها مورد استفاده قرار ميگيرد و در بعضي شهرهاي ديگر نيز يا استفاده نميشود(از ديد شهرداري منع قانوني دارد) يا نصب آنها مستلزم رعايت قوانين و شرايطي است كه محل نصب و خود سرعتكاه بايد حائز اين شرايط باشند.

اين ابزار در برخي شهرهاي آمريكا و انگليس براي كنترل سرعت مورد استفاده قرار ميگيرد اما مساله قابل توجه ميزان استفاده از آنها در سطح شهر هاست. تحقيقات نشان ميدهد سرعتكاه در مناطقي خاص مثل خيابانهايي كه در آنها يك يا چند مدرسه وجود دارد, يا مناطق مسكوني كه ميزان جمعيت و ميزان عبور و مرور وسايل نقليه در حدي است كه نياز به وجود سرعتكاه را ايجاد ميكند نصب ميگردند. با مطالعه و بررسي موارد مربوط به شرايط محل نصب ميتوان به اين نتيجه رسيد كه حتي در شهرهايي كه منع قانوني براي نصب سرعتكاه ندارند, فقط محلها و مناطق مخصوصي كه طبيعتا تعدادشان هم زياد نيست به اين ابزار مجهز ميشوند. سرعتكاه به صورت و حجمي كه ما در كشور خود شاهد آن هستيم معمول و پر استفاده نيست.

قيمت انواع سرعت گير

ايمن ترافيك كالا عرضه كننده انواع تجهيزات ترافيكي از جمله سرعتگير هستند. اين برند علاوه بر توليد نصب و تعمير محصولات را نيز عهده دار مي شود. در صورت تمايل مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تماس بگيريد و اطلاعات كاملي درباره قيمت و نوع سرعتگير مناسب دريافت نماييد.

 فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.