انواع گلدان خياباني

فروشگاه ايمن ترافيك كالا

انواع گلدان خياباني

انواع گلدان شهري

خريد گلدان شهري در زيباسازي منظر شهري بسيار تاثير گذار است زيرا با نصب گلدان هاي شهري زيبا و مدرن در خيابان ها، كوچه ها و محله ها مي توانيم شهري پر از زيبايي و نشاط داشته باشيم.

براي چيدمان شهري علاوه بر نيازهاي فيزيكي مانند خيابان كشي منظم و ايجاد مراكز خريد و مراكز تفريحي مناسب احتياج به آراستن شهر به فضاي سرسبز و دلنشين احساس مي شود . اين نياز فقط با ايجاد فضاي سبز در پارك ها ميسر نمي شود بلكه با گذاشتن گلدان هاي شهري در خيابان ها، اماكن تجاري و مسكوني، تفريحي، توريستي، آموزشي و هتل ها، نماي زيباتري مي توان به شهر داد.

مبلمان شهري مناسب و زيبا ، راهي براي ترويج جاذبه هاي توريستي و بهبود وضعيت اقتصادي شهر نيز مي باشد. اگر قوانين و ضوابط طراحي و چيدمان  مبلمان شهري زيبا رعايت گردد مي تواند  موجب جاذبه مكان هاي شهري شده  و نيز موجب رونق صنعت گردشگري شود. 

گلدان هاي شهري در زيباسازي منظر شهري بسيار تاثير گذار است زيرا با نصب گلدان هاي شهري زيبا و مدرن در خيابان ها، كوچه ها و محله ها مي توانيم شهري پر از زيبايي و نشاط داشته باشيم. و هزينه ساخت گلدان هاي شهري خيلي سنگين نيست بلكه مي توان با كمك شهروندان و همكاري و مشاركت آنان در صرف هزينه و اجرا اين مهم را عملي نمود.

زيباسازي شهر با گلدان هاي شهري

جنس گلدان هاي شهري بايد در برابر هوازدگي  و تغييرات اقليمي مقاوم بوده و همخواني خود را با محيط اطراف به لحاظ زيبايي بصري نيز حفظ كنند. بتن و سنگ از بهترين مصالح به كار رفته در اين گلدان ها مي باشند. استفاده از فلزات در مناطق گرمسيري گرم شده و مانع رشد گياهان مي شود. بتن مي تواند در مقابل ضربه هاي ناشي از جابه جايي، ونداليسم، خلل و فرج ايجاد شده در تغييرات اقليمي و كثيف شدن مقاومت كرده و دوام آن ها را بيشتر نمايد.

انواع گلدان هاي شهري

گلدان هاي شهري داراي انواع مختلفي هستند: گلدان هاي  بتني، گلدان هاي چوبي وگلدان هاي فلزي و گلدان هاي سنگي و… مي شوند كه در اين بخش به توضيح آنها خواهيم پرداخت.

گلدان هاي بتني شهري

شايد ساخت گلدان هاي شهري بتني بهترين انتخاب باشد. زيرا جنس اين دسته از گلدان ها باعث مي شود. مقاومت بالايي را در شرايط آب و هوايي و فيزيكي از خود نشان دهند. يكي ديگر از مزيت هاي بتن ، خاصيت تخلخل ناهمگون و رنگ خنثاي آن است  كه باعث مي شود اين گلدان ها را با انواع رنگ ها ، رنگ كرد.

از كاربرد گلدان هاي بتني مي توان به استفاده از آن ها براي تعيين محدوده تردد وسايل نقليه و يا زيباسازي معابر اشاره كرد. اين گلدان ها وزن زيادي داشته و به تبعات آن مقاومت نسبتا زيادي نيز دارند. ولي قيمت كم آن ها باعث شده است.از آن ها در مكان هاي زيادي استفاده شود.

گلدان هاي فلزي شهري

گلدان هاي فلزي تنوع زيادي دارند و در انواع گوناگوني مانند گلدان هاي سقفي و يا گلدانهاي پايه دار توليد مي شوند. از اين گلدان ها مي‌‌توان  در معابر شهري و يا حتي حياط خانه ها استفاده كرد.  نصب گلدان هاي فلزي به ديوار توسط پيچ يا رولپلاك و يا اتصال آن ها با انواع چسب هاي قوي به ديوار است. اين گلدان ها وزن و قيمت تقريبا  پاييني دارند، مقاومت چندان بالايي ندارند و در اثر ضربه ممكن است دچار آسيب شوند.

گلدان هاي سنگي شهري

گلدان هاي سنگي معمولا در فضا هاي عمومي مانند پارك ها و يا باغ ها نصب مي شود. نصب اين نوع از گلدان ها به دو شكل انجام مي شود. يكي اينكه مي توان اين گلدان ها را به شكل ثابت روي يك سطح قرار داد و گلدان آن نيز نمايان است و ديگر اينكه گلدان را در خاك فرو كرد و گياه مورد نظر را درون آن كاشت. به دليل اين كه سنگ خاصيت تراوشي بسيار كمي دارد بايد مسير خروج آب اضافي گلدان هاي سنگي به خوبي طراحي شود تا باعث آسيب به گياه نشود. گلدان هاي سنگي وزن بالايي دارند و از  مقاومت  بسيار بالايي برخوردارند و به همين علت  قيمت بالايي نيز دارند.

گلدان هاي چوبي

گلداني هاي چوبي يكي از زيباترين گلدان هاي شهري است ،زيرا با محتوياتي كه در آن ها قرار مي گيرد تناسب دارد و حس بهتري به بيننده القا مي كند. جنس چوب هايي كه در ساخت اين گلدان ها استفاده مي شود از تنه درختان بلوط، ايروكو و ساج برمه اي است. گلدان هاي چوبي داراي وزن كمي نسبت به ساير گلدان هاي شهري مي باشند. اما قيمت بالايي دارند و مقاومت اين دسته از گلدان ها بسيار پايين است كه باعث مي شود  از آن ها فقط در مكان هايي استفاده شود  كه جنبه تزئيني دارند.

گلدان هاي فايبر گلاس شهري

 اين دسته از موارد بيشتر به بتن شباهت دارند و بر خلاف مواد ديگر ، ساخته شده از فرآورده هاي طبيعي نيست. به دليل سهولت تهيه قالب براي اين مواد و شكل پذيري زياد آن ها داراي تنوع زيادي مي باشند. اين دسته از مواد كه آن ها را نسبت به ساير مواد متمايز مي كند  سبكي و سطح صاف و صيقلي آن هاست.

كلام آخر

گلدان شهري يكي از عوامل زيبايي شهر، پارك، فضاي بالكن، محيط باز ساختمان هاي تجاري، مسكوني و اداري است. همانطور كه مي دانيد تنوع متريال در ساخت گلدان شهري بسيار بالاست و همين امر خريد گلدان شهري را كمي سخت مي نمايد.

خريد گلدان شهري پلاستيكي، سيماني، كامپوزيت و فايبرگلاس براي بالكن ها، باغ و ويلا گزينه بهتري است چرا كه رنگ بندي متنوعي داشته و قيمت پايين تري دارند. مدل هاي ديگري از انواع گلدان شهري نيز وجود دارد. در صورت نياز به مشاهده تنوع محصولات ما مي توانيد به فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا مراجعه نماييد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد