آشنايي با دو مدل از وسايل ورزشي پارك و نحوه استفاده از آنها

نحوه استفاده از لوازم ورزشي پارك 

ورزش را نبايد به باشگاه هاي ورزشي محدود نمود. استفاده از لوازم وزرشي پاركي در پارك ها نيز فرصت خوبي براي متناسب نگه داشتن اندام و همچنين سالم نگه داشتن بدن هستند. خريد لوازم ورزشي پاركي و استفاده از آنها تنها به پارك ها محدود نمي شود يك راه افزايش تحرك و فعاليت ورزشي، استفاده از محيط پارك ها و فضاي سبز، خصوصا وسايل كمك ورزشي موجود در آن ها است كه با توجه به نصب آن ها در فضاي باز و سبز پارك و قابليت استفاده گروهي از آن ها، استفاده از اين چنين وسيله ها را با استقبال شهروندان روبرو ساخته است.

ولي معمولاً اين سؤال مطرح ميشود كه آيا اين وسيله ها از استانداردهاي لازم بهره مند هستند يا استفاده از آن ها احيانا سبب ايجاد اسيب مي شود؟ جواب دادن به اين سؤال باتوجه به بسياري اين وسايل منوط به اين است كه هر وسيله جداگانه مورد بررسي قرار گيرد. ولي در مجموع، اين وسيله ها در قياس با وسايل مشابه در مكان هاي تخصصي ورزشي از كاستي هايي بهره مند هستند.

تمام افرادي كه تصميم استفاده از اين وسيله ها را دارند، با اشخاص آگاه مشورت كنند. اما مراجعه به پلاك هاي نصب شده روي دستگاه ها هم كمك كننده است ولي كافي نيست. به اشخاص بيمار خصوصا بيماران قلبي و ريوي، مبتلايان به افزايش فشار خون و ديابت و مبتلايان به دردهاي عضلاني – اسكلتي و مفصل ها و هم اشخاص مسن توصيه ميشود پيش از اقدام به هرگونه ورزش با پزشك خود مشورت كرده و مورد بررسي قرار گيرند.

دستگاه مسگري

دستگاه مسگري جهت تقويت ماهيچه هاي شكم، كمر، ستون فقرات و افزايش انعطاف پذيري و تحرك مفصل هاي ستون فقرات و پشت كاربرد دارد. چرخش كمر با كشش متعادل در ماهيچه هاي كمر تأثير به سزايي در باز كردن كانالها و رگها و سرعت در گردش خون و تقويت ماهيچه هاي كمر خواهد داشت.

دستگاه مسگري مناسب براي تمام سنين بوده و اندام ها را زيبا و متناسب مي نمايد. دستگاه بدن سازي مسگري در فضايي به ابعاد 5/ 1 در 5/ 1 متر قابل نصب و هم زمان به وسيله 3 ورزش‌كار قابل استفاده است.

اول دستگيرهاي دو طرف دستگاه را بگيريد و با توجه هر دو پاي خود را روي صفحه دستگاه بگذاريد . با كمك عضلات مورب شكمي و عضلات كمري خود به آرامي آغاز به حركت نيم دوراني به چپ و راست نمائيد. در انجام حركت سعي در حفظ تعادل و هماهنگي بر روي دستگاه نماييد.

پاندول

اين دستگاه را با اسم ديگر يعني اسكي فضايي مي شناسند ولي بايد ذكر كرد اسكي فضايي نام مناسبي براي اين دستگاه نيست. اسكي فضايي اسم فارسي دستگاه الپتيكال است. يادتان باشد اين دستگاه باعث تقويت عضلات كمر و پهلو ميشود، همچنين اجراي بلند مدت آن ميتواند به بهبود سيستم قلبي- عروقي كمك كند و باعث بهبود تعادل فرد ميشود .

براي استفاده از آن، روي كفه دستگاه بايستيد و ميله هاي دو طرف را بگيريد. به آرامي اندام تحتاني تان را مثل پاندول به چپ و راست حركت دهيد. توجه داشته باشيد چنانچه كل بدن به چپ و راست تاب بخورد، تأثير كمتري بر تقويت عضلات پهلو و پشت مي گذارد ولي اگر از ناحيه كمر به دو طرف تاب دهيد، بيش تر باعث تقويت اين ناحيه ميشود . بايد توجه داشت افرادي كه تعادل خوبي ندارند مثل سالخوردگان بايد مراقب باشند خود را زيادي تاب ندهند و ديگر اشخاص هم سرعتشان را كنترل كنند.

فروشگاه ايمن ترافيك كالا شرايطي ايجاد نموده است كه بتوانيد اين لوازم را تهيه نموده و در حياط منزل، فضاي سبز مجتمع مسكوني  و همچنين  باغ و ويلا نصب نماييد. قيمت لوازم ورزشي پاركي چندان بالا نيست و شما با انتخاب اصولي مي توانيد به درستي ورزش كنيد. در صورت نياز به نصاب و مشاوره در زمنيه خريد لوازم ورزشي مي توانيد باشماره هاي داخل سايت تماس بگيريد.

 فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد