تاريخچه مخروط ايمني و ماشين نصب مخروط ايمني

ماشين نصب مخروطي ترافيكي

در اين مقاله قصد داريم به نحوه ي ساخت و آماده سازي سيستم مكانيزه ي نصب مخروط ايمني ( كله قندي ترافيكي) بپردازيم. اين سيستم اكنون در اروپا فعال بوده و مشغول به كار است .

رعايت استاندارد هاي ايمني در نصب تجهيزات ترافيكي همانند بشكه ايمني، مخروطي ايمني، استوانه، سرعت گير، گاردريل و … از اهميت بسيار بالايي برخوردار است در همين رابطه در ايران نيز سازمان ترافيك اقدام به چاپ كتابي كامل جهت راهنمايي و رعايت اين استاندارد ها توسط پيمانكاران نموده است .

ماشين مكانيزه نصب بشكه ، مخروطي و استوانه

استفاده از ماشين آلات در صنعت علاوه بر دقت و ايمني بيشتر باعث صرفه جويي در وقت مي گردد. امروزه در اكثر كارخانه جات ماشين آلات و ربات ها بجاي انسان ها كار ميكنند . در زمينه ي تجهيزات ترافيكي و ايمني نيز ماشين آلات بسياري در دنيا مورد استفاده قرار مي گيرند . البته در كشور ما هنوز استفاده از ماشين آلات بجاي نيروي انساني فراگير نشده .

تاريخچه و ضرورت استاده از مخروطي ترافيكي در حفظ امنيت جاده ها

كله قندي ترافيكي كه مخروط ايمني ، مخروط جاده اي، مخروط بزرگراه ها، يا مخروط ساخت و ساز نيز گفته مي شود نشانگر مخروطي شكلي است كه بر روي جاده ها و يا پياده رو ها قرار داده مي شود و وظيفه ي آن هدايت موقت  ترافيك به شيوه اي بي خطر مي باشد .

كله قندي ترافيكي جزء جدا كننده هاي مسير مي باشد و با اعلام خطر در طول جاده مسير اصلي را از مسير موقت جدا مي سازد،

تاريخچه :

مخروط ترافيكي در سال ۱۹۴۳ توسط چارلز D. اسكانلون امريكايي درحالي ابداع شد كه مشغول كشيدن نقاشي از شهر لس انجلس بود ، اما اولين استفاده از مخروط ايمني به سال ۱۹۵۸ انگلستان برميگردد. در سال ۱۹۵۸ زمانيكه در حال عمليات عمراني در بزرگراه ام ۶ انگلستان بودند بجاي مشعل هاي پارافيني و فانوس هاي قرمز براي اعلام خطر به رانندگان از مخروط ترافيكي استفاده كردند. در سال ۱۹۶۱، ديويد مورگان از برفورد،بريتانيا معتقد است كه اولين مخروطي ترافيكي پلاستيكي ساخته اوست زيرا پيش از آن از اجسام چوبي مخروطي شكلي از جنس چوب استفاده ميشده.

اما زمان استفاده از مخروط ايمني در امريكا به سال ۱۹۵۹ برميگردد، در اوكلند كاليفرنيا كاميون هاي پارك شده شركت پاسفيك الكتريك ملزم به استفاده از مخروط ايمني براي افزايش ديد و ايمني هرچه بيشتر در گوشه سمت چپ كاميون هاي خود بودند، اين پيشنهاد يكي از كاركنان اين شركت بود كه بعدها بخاطر اين پيشنهاد برنده ي يك جايزه ي ۴۵ دلاري شد . گفتني است اين سياست تا همين امروز هم در سراسر ايالات متحده اجرا ميشود.

جنس مخروط هاي اوليه از بتن بوده ولي با گذشت زمان جهت ايمني بيشتر در ساخت مخروط هاي ايمني از لاستيك استفاده شد و امروزه مخروط هاي ترافيكي را از پي وي سي و يا از بازيافت  بطري هاي پلاستيكي مي سازند.

موارد استفاده

مخروطي هاي  ترافيكي معمولا  در طول راه يا شرايطي كه نياز به تغيير مسير ترافيك و يا هشدار ، و يا پيشگيري از ترافيك استفاده مي شود. همچنين در مكان هايي كه كودكان مشغول بازي كردن هستند و يا در مسدود كردن يك منطقه استفاده مي شود. همچنين جهت استفاده در شب جهت ديد بهتر روي مخروطي شبرنگ چسباده مي شود و در مواردي، مخروط ترافيكي  ممكن است با چراغ چشمك زن نصب كنند.

مخروط هاي ترافيكي طوري طراحي شده اند كه توسط شبرنگ هاي بسيار قوي در شب كاملا قابل رويت هستند، اندازه ي آنها  معمولا از حدود ۳۰ سانتي متر تا  بيش از ۱ متر و در رنگهاي مختلف استفاده مي گردند، البته رنگ هاي  نارنجي، زرد، صورتي و قرمز بيشتر رايج است اما در رنگهاي سبز و آبي نيز موجود مي باشند، و همچنين ممكن است يك نوار جهت كنترل ترافيك و ديد بيشتر (معمولا  “نوار با علامت فلش” ) براي افزايش ديد روي آنها نصب گردد.

از لحاظ استاندارد ساخت و مواد تشكيل دهنده مخروطي طوري بايد ساخته شود كه شكننده نبوده و گرانيگاه آن به شكلي باشد كه با ضربه و برخورد ماشين به راحتي به زمين نيافتد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا عرضه كننده محصولات ترافيك شهري ، جداكننده ها و موانع خياباني و جاده اي ميباشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره خريد و نصب انواع محصولات ترافيكي به سايت ايمن ترافيك كالا مراجعه كنيد.

فروشگاه اينترنتي ايمن ترافيك كالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.